KTM představuje X-Bow GT-XR, který bude sloužit jako silniční ekvivalent jeho vozu GT2 racer. Vyvinutý s krytem hodný Batmobilu je stroj zaměřený na trať s poznávací značkou propagován jako „nejkompromisnější supersportovní auto na ulici“. Nízko posazené kupé je vyvrcholením historie X-Bow, která začala již v roce 2008. Jeho páteř představuje celokarbonový monokok.
Působivé parametry
GT-XR má působivou hmotnost pouhých 1 250 kilogramů a velkou palivovou nádrž, která pojme 96 litrů při dojezdu až 1 000 kilometrů. Zmíněná kabina je elektricky ovládaná a má dokonce funkci měkkého dovírání jako dveře a kufr luxusního auta. Netřeba dodávat, že vůz má pohon zadních kol a může se pochlubit diferenciálem s omezenou svorností pro optimální přenos výkonu.
Srdcem KTM X-Bow GT-XR je osvědčený motor 2,5 TFSI od Audi. Turbodmychadlem přeplňovaná řadová pětka produkuje v této aplikaci zdravých 493 koní (368 kilowattů) při 6 350 otáčkách za minutu a 581 newtonmetrů (429 liber-stop) točivého momentu při 5 550 otáčkách za minutu, což je podstatně více než to, co získáte na RS3 nebo TT RS. Od koncernu Volkswagen pochází také sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka (DQ500).
K dosažení rychlosti 100 km/h z klidu potřebuje pouhých 3,4 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 280 km/h. Aby nedošlo k poškození spodní části, může KTM volitelně vybavit GT-XR hydraulickým zvedacím systémem na přední nápravě. Nejnovější X-Bow jezdí na 19palcových předních a 20palcových zadních kolech OZ Racing s pneumatikami 235/35 R19, respektive 295/35 R20.
Odpružení využívá tlumiče Sachs a řidiči si mohou nastavit světlou výšku vpředu i vzadu. KTM uvádí rozložení hmotnosti 44:56 vpředu/vzadu, zatímco keramické brzdy jsou k dispozici za příplatek. Celé tělo z uhlíkových vláken je ručně malované a uvnitř jsou dvě kbelíková sedadla, kde obrazovky ukazují záběry zachycené bočními kamerami nahrazujícími zrcátka.
GT-XR s pohonem Audi vyráběný ve stejném závodě v Grazu, kde se vyrábí ostatní deriváty X-Bow, stojí 284 900 EUR. Do výbavy patří kola se středovým zámkem spolu s katalyzátorem a tlumičem výfuku z nerezové oceli. Rakouská továrna vyrábí přibližně 100 kusů X-Bow ročně, což znamená, že tento vůz bude na veřejných komunikacích vzácným jevem.