Automobilka Lamborghini v současné době prožívá jedny z nejlepších časů ve své historii. Ovšem aby si udržela svou exklusivitu, bude muset tempo své výroby trochu omezit. I přesto se nebojí poklesu výnosů.
Moc je někdy málo
V minulém roce prodalo Lamborghini 5700 vozů, což nezní jako zrovna oslnivé číslo, ovšem v tabulkách prémiové značky se jedná o 51 % nárůst. Navíc příjmy překonaly hranici 1,42 miliard eur.
V letošním roce přitom automobilka očekává opět rekordní růsty prodejů, které se mohly vyšplhat až na 8 200 prodaných vozů. Na růstech příjmů se pak projevuje ochota lidí klidně utratit více za starší model, jen aby nemusely čekat na dodání nového.
Dá se tak říci, že automobilka zažívá zlaté časy, přesto chystá v příštím roce zpomalit. V roce 2020 by se měly roční prodeje stabilizovat pod hranici 8 500 vozů, čímž si chce automobilka udržet svou exklusivitu a současně chce ochránit majitele jejich vozidel před ztrátou hodnoty a propadem cen.
Na současných zlatých žních značky se z velké části podílí SUV Urus, kterému se daří přivádět ke značce až 70 % nových zákazníků a v roce 2019 tvořil 55 % všech prodejů. To je téměř 4 500 vozidel, tedy téměř celá roční produkce.
„V segmentu superaut se očekává růst okolo 3 % ročně a my nemůžeme očekávat, že model Urus poroste donekonečna,“ uvedl Stefano Domenicali CEO automobilky. „K překonání hranice 10.000 (vozů ročně) bychom potřebovali čtvrtý model. Ten ale nedorazí před rokem 2025.“
Tímto čtvrtým modelem v nabídce značky by se mohlo stát zcela nové GT, které by nabízelo konfiguraci 2+2. Automobilka však zatím s projektem vyčkává a zvažuje, jakou ze současných či budoucích platforem z koncernu VW by mohla pro model využít. To pak do značné míry ovlivní i pohonný systém, kterým by mohla být i forma elektrifikace.