Lamborghini Urus S je pomyslným supermanem mezi superauty. Samotný Ursus je vzhledem ke své ceně velmi populární, protože bylo prodáno již více než 20 000 modelů. Nový Ursus S na silnici rozhodně nikdo jen tak nepřehlédne. Modelová řada Urus se nyní skládá ze dvou výbav: S a nové Performante, z nichž druhá byla představena s přepracovaným stylem začátkem tohoto roku. Lamborghini označuje nový model S jako „nástupce“ původního Urusu, který přináší stejný základní balíček schopný ještě většího výkonu. Víme také, že se určitě vyvíjí hybridní verze s plně elektrickým modelem, ale tyto detaily přijdou mnohem později.
Skutečně silné vozy
Mezitím je Lamborghini Urus S poháněno motorem V-8 s dvojitým turbodmychadlem, který na většině trhů stále dodává 666 koňských sil a točivý moment 627 lb-ft., spojený s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol. Lamborghini také říká, že S a Performante sdílejí stejnou kalibraci hnacího ústrojí. Počkejte chvíli, není to jen Performante? Jaký je tedy skutečný rozdíl mezi těmito dvěma?
Performante je stále lehčí SUV s nárokovanou úsporou hmotnosti kolem 50 kg, která většinou pochází z výměny mnoha karbonových panelů karoserie a vnitřních částí a přidání věcí, jako je titanový výfuk a lehká kola. Výsledný rozdíl v akceleračních číslech obou nových SUV je však sotva rozeznatelný. Performante zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy, zatímco novému S to trvá o něco déle – 3,5 sekundy, podle Lamborghini. Spotřeba S i Performante je podle evropského testovacího cyklu WLTP 14,1 l/100 km, což v přepočtu znamená asi 16,7 MPG.
Urus S také vypadá, že dostane velmi podobnou, ne-li identickou aktualizaci designu jako Performante, s vylepšenými předními a zadními nárazníky, novou černou krycí deskou, odlehčenou kapotou z uhlíkových vláken, dvojitým výfukem a novým designem kol od 21. na 23 palců. Vnější ozdobné lišty mohou být na přání v lesklé nebo matné černé barvě a uhlíkových vláknech, volitelně je k dispozici střecha z uhlíkových vláken a nyní je k dispozici více barev, lišt, kol, paketů a detailů než kdykoli předtím.
Zdá se, že nastavitelný systém vzduchového odpružení se přenáší, ale je tu také nový zvuk startování motoru a zvuk motoru je nyní ostřejší v každém jízdním režimu. Urus S uvnitř nabízí zcela nové barvy a konfigurace čalounění, včetně dvou nových dvoubarevných úprav Sportivo a Sofistikovaný styl. V Evropě začíná Urus S na 195 538 eurech.