Když Lewis Hamilton s Mercedesem dominoval Formuli 1, projevil zájem o vývoj speciální edice AMG One. To však bylo v roce 2019 a od té doby nepadlo žádné slovo o zakázkové verzi hypercaru poháněného Formulí 1. Nyní jezdec Ferrari, sedminásobný šampion F1, opět touží po spolupráci na autě legálním pro ulice, tentokrát vezoucím vzpínajícího se koně. Dokonce mu již dal jméno: F44.

Pocta pro Ferrari F40

Hamilton chce pomoci vyvinout silniční Ferrari, které vzdává hold F40. Vytvořit důstojného nástupce ikonického superauta by nebylo maličkostí, a to nejen kvůli jeho významu v rodové linii Ferrari. Legendární F40 byl posledním modelem, který Enzo Ferrari osobně schválil před jeho smrtí v roce 1988, rok po svém debutu.

“Jedna z věcí, které opravdu chci udělat, je navrhnout Ferrari. Chci udělat F44. Základní linii F40 se skutečným řazením páky. To je to, na čem budu příštích pár let pracovat.”

Není žádným překvapením, že si vybral F40. Ve svůj první oficiální den ve Ferrari pózoval britský závodní jezdec v Maranellu vedle stroje s V8. Ještě před změnou týmu si Hamilton za své těžce vydělané peníze vybudoval působivou sbírku Ferrari, včetně 599 GTO a LaFerrari, spolu s jejich verzemi kabrioletu (Aperta). Zatímco F40 není momentálně v jeho garáži, konkurent McLarenu Lando Norris údajně vlastní jeden z 1311 exemplářů vyrobených v letech 1987 až 1992.

Zatímco Hamiltonův nápad se může zdát jako pouhé zbožné přání, zprávy naznačují, že Ferrari skutečně zvažuje oživení F40. Loni v listopadu časopis Top Gear tvrdil, že by se mohl připojit k ultraexkluzivní sérii „Icona“ vedle Monza SP1/SP2 a Daytona SP3. Říká se, že auto by bylo založeno spíše na starém LaFerrari než na novém F80 a že by se zřeklo hybridní součásti své hnací jednotky V-12.

Ale co kdybychom vám řekli, že Ferrari už F40 znovu navštívilo? V roce 2018 automobilka odhalila SP38 jako jednorázový výtvor založený na 488 GTB. Projekt na zakázku, který si objednal „jeden z nejoddanějších zákazníků Ferrari“, si vypůjčil designové podněty od jednoho z nejikoničtějších plakátových vozů 80. let. Hamilton však naznačuje a zprávy tvrdí, že plnohodnotná pocta F40 by mohla být na obzoru.

Hamilton má mezitím větší ryby na smažení. Jeho debutová sezóna s Ferrari nezačala zrovna nejlépe. V Austrálii skončil desátý a ve Velké ceně Číny o minulém víkendu šestý. Aby toho nebylo málo, byl po včerejším závodě diskvalifikován, když technici zjistili nadměrné opotřebení zadní části podvozku jeho vozu.

40letý řidič se musí nejprve stát konkurenceschopným v SF-25, než si najde čas na práci na vedlejších projektech.