Lucid může být nejlépe známý pro svůj luxusní elektrický sedan Air, ale kalifornská společnost začala fungovat již v roce 2007 jako dodavatel technologie EV pro velké výrobce OEM pod názvem Atieva. Navzdory přesunu do výroby automobilů Lucid neopustil své dodavatelské podnikání a nedávno oznámil jednu ze svých nejnovějších dohod: dodávku předních motorgenerátorů pro mistrovství světa Formule E.
Lucid také již dříve dodával akumulátory do Formule E
Lucid označuje motor-generátor jako elektrickou pohonnou jednotku, protože plně obsažená jednotka obsahuje také měnič, diferenciál a převodovku. Jednotka se používá v závodním voze Formule E Gen3, který začal závodit letos. Gen3 je společný pro všechny týmy, i když určité parametry mohou vyvíjet jednotlivé týmy.
Když organizátoři Formule E loni v dubnu oznámili svůj vůz Gen3, uvedli, že motorgenerátory vozu jsou schopny přeměnit asi 95 % elektrické energie baterie na pohyb. Porovnejte to s sériovým spalovacím motorem, který k pohybu využívá maximálně asi 40 % energie uložené v palivu.
Elektrická pohonná jednotka váží pouhých 70,5 libry, ale generuje maximum 469 hp, tedy asi 6,6 hp na každou libru hmotnosti. Motor v elektrické pohonné jednotce se může roztočit na 19 500 otáček za minutu a podle Lucida je navíjení plynulé vlny a vhodný chladicí systém stejný jako u sedanu Air.
„Tato nová pohonná jednotka pro motorsport staví přímo na převratné technologii hnacího ústrojí vyvinuté ve firmě Lucid a osvědčené na silnici v každém Lucid Air,“ uvedl v prohlášení Peter Rawlinson, CEO a CTO Lucid.
Rawlinson také řekl, že lekce získané v motoristickém sportu, včetně Formule E, mohou být zase přínosem pro budoucí silniční vozy Lucid.