Když Maserati loni na podzim odhalilo novou generaci svého kupé GranTurismo, sportovní vůz postrádal burácející V-8, díky kterému byly předchozí iterace tak nezapomenutelné, místo toho nabízelo buď twin-turbo V-6 nebo plně elektrický pohon. Tento krok naznačoval širší zánik osmiválcového motoru a nyní Maserati oznámilo dvě speciální edice – Ghibli 334 Ultima a Levante V8 Ultima.
Na co se můžeme těšit?
Ghibli 334 Ultima pro rok 2024 posouvá nejmenší sedan značky, který bude v nadcházejících letech vyřazen, na hranici svých možností. Žádné podrobnosti o V-8 nebyly poskytnuty, ale předpokládá se, že Ultima obsahuje 3,8litrovou jednotku s dvojitým přeplňováním z modelu Trofeo s výkonem 572 koní. „334“ v názvu odkazuje na maximální rychlost v kilometrech za hodinu, přičemž Maserati u speciální edice zvyšuje Vmax z 326 na 334 km/h. Maserati tvrdí, že díky tomu je Ghibli nejrychlejším sedanem na světě, čímž se dostává těsně za rychlost 333 km/h Bentley Flying Spur Speed.
Maserati také říká, že úspora hmotnosti a nové pneumatiky pomohly zkrátit čas z nuly na 100 km/h ze 4,3 na 3,9 sekundy, ale nespecifikovalo, na jaké gumě se 334 Ultima valí, pouze to nazval „nové výkonné pneumatiky vytvořené pomocí speciální směsi.” Aerodynamiku prý zlepší zadní spoiler z uhlíkových vláken a 21palcová kola.
Živá modrá barva – přezdívaná Scià di Persia – připomíná první silniční Maserati vybavené V-8: Blu Sera 5000 GT z roku 1959 pro perského šáha. 334 Ultima má uhlíková vlákna na předním nárazníku, bočních zrcátkách, sloupcích oken a klikách dveří, zatímco „334“ je na předním blatníku nalakován v červeném odstínu zvaném Rubino. Kabina je obložena kůží ve světlé terakotě s logem Maserati Trident a „334“ všitým do opěrky hlavy.
Vše o Levante V8 Ultima
Levante V8 Ultima pro rok 2024 je vybavena stejným motorem V-8 s dvojitým turbodmychadlem o výkonu 572 k jako speciální edice Ghibli a také přichází oděná do devítek z uhlíkových vláken, přičemž exotický materiál zdobí přední a zadní nárazníky a boční prahy. Levante bude nabízeno ve dvou odstínech, Nero Assoluto (černá) a Blu Royale, s „V8 Ultima“ nalakovaným rubínem na předním blatníku.
SUV s pohonem V-8 jezdí na 22palcových kolech a interiér zrcadlí Ghibli s kůží Pale Terracotta na sedadlech a logem „V8 Ultima“ vyšitým na opěrce hlavy. Obě speciální edice také nesou na převodovém tunelu mezi sedadly odznak „una di 103“, který upozorňuje na jejich omezenou produkci.
Maserati postaví pouze 103 exemplářů Ghibli a 206 exemplářů Levante, se 103 exempláři v každé barvě. O ceně se zatím nemluví. Maserati ještě nezveřejnilo fotky celých vozů, ale očekáváme, že se na edice Ultima lépe podíváme, než se začnou prodávat ve čtvrtém čtvrtletí tohoto roku.