Italská automobilka chystá obnovit svou lehce stárnoucí nabídku automobilů. Krom modernizací stávajících modelů, se můžeme těšit i na úplné novinky.
Dlouhé přípravy
Maserati v poslední době poměrně dost mlčelo. Poslední novinkou bylo Levante v roce 2016 a od té doby společnost jen představovala nové verze svých modelů. I proto se prodeje automobilky zhoršily a nejsou takové, s jakými se plánovalo. Maserati proto pracuje na změně.
Do roku 2022 chystá novinka kompletně nahradit své portfolio a nebude se to týkat jen konceptů, ale vše by mělo být do tohoto roku již v prodeji. „Garantuji vám, že vám v následujících několika letech každé čtyři až šest měsíců dáme něco zajímavého, o čem se bude mluvit,“ slibuje Alistair Gardner, šéf severoamerického zastoupení Maserati.
Aktuální vozy budou nahrazeny novějšími generacemi, novými variantami a také zcela novými modely. Tím posledním je sporťák Alfieri, který se stane přímým pokračovatelem Gran Turisma. Bude se jednat o elektromobil a světu by se měl představit příští rok v Ženevě.
Více prémiová značka
Krom toho se počítá také s SUV segmentem D, tedy o tří menším než levante, které má přesně spadat do dnešní strategie firmy. „Rostoucími segmenty jsou středně velká SUV a velká SUV. V prémiovém segmentu rostou také malá SUV, v této kategorii ale nechceme být zastoupeni, necháme ji Alfě,“ říká Gardner. „Alfa se vydá cestou objemu, do míst, kam Maserati nechce směřovat. Chceme být v cenové kategorii nad 75.000 dolarů (cca 1,7 milionu korun), což je částka, na níž začíná naše Ghibli. Myslím, že i nadále se budeme stavět do role značky pravého luxusu a výkonu, s italským designem, stylem, sofistikovaností a elegancí. Můžeme to udělat dostupné, cenou se však podbízet nebudeme,“ doplňuje.
Maserati tudíž opouští od někdejší snahy být konkurentem i pro vozy značek Audi, BMW, či Mercedes a prodávat 75 tisíc vozů ročně a stane se luxusnějším zbožím.