Je to již dávno, ale návrat Maserati do fáze dvoumístného supersportu je před námi s MC20. Značka Maserati, která je nyní vyvinuta téměř výhradně virtuálně a obsahuje patentovanou technologii motoru inspirovanou F1, nenechává nic na stole, protože se zdá, že se znovu prosazuje proti takovým jako McLaren, Lamborghini a Ferrari. Tento nejnovější model je nástupce maloobjemového MC12 z roku 2004 a nakonec přinese konvertibilní a plně elektrický model. Ale zatím se díváme na verzi supersportovního vozu s pevnou střechou.
MC20 pod lupou
Pod nápadnou karosérií MC20 je monokok z uhlíkových vláken vyvinutý ve spolupráci se společností Dallara, který umožňuje flexibilní konstrukci v závislosti na stylu karoserie. Například kupé upřednostňuje lehkou architekturu, zatímco kabriolet vyžaduje vyšší torzní tuhost a elektromobil vyšší celkovou pevnost v oblasti baterie.
Také odpružení je složité, a přesto se plně hodí pro danou práci. Krátké vřeteno semivirtuální dvojité lichoběžníkové nastavení vpředu a vzadu zvyšuje konzistenci kontaktní plochy pneumatiky při zatáčení a spolupracuje s nastavitelnými tlumiči, aby vyhovovalo podmínkám. Je to těžké? Ne, ale s hmotností cca 1 500 kg také přesně nezapadá do kategorie pérové váhy – navzdory karbonové vaně. To znamená, že Maserati chce zdůraznit, že MC20 není plnohodnotné supersportovní auto s jedním složitým poníkem. Spíše je to supersportovní vůz navržený tak, aby umožňoval dostatečnou použitelnost a zničující rychlost.
Maserati má rovnováhu mezi formou a funkcí téměř správně. Tedy pokud neplánujete převážet mnoho zavazadel. Zavazadlový prostor měří pouhých 100 litrů.
Jaké to je řídit?
MC20 je na silnici naprosto vznešený. Je delší a jen o zlomek užší než Ferrari F8 Tributo, ale částečně díky elektromechanickému nastavení řízení překypujícímu citem je možné, aby auto sledovalo jakoukoli linii, kterou si řidič zvolí, s minimálními kompromisy. Poměr také není nijak závratně rychlý, takže nedochází k hyperaktivitě, kterou získáte od méně dobře seřazených aut, která se snaží vypadat svižněji. Je to jen brilantně změřené nastavení, které spolu s nízkým těžištěm a rozložením motoru uprostřed znamená, že se snadno dostanete do přesného, ale rychlého rytmu, když budete kosit od rohu k rohu. Ani kvalita vozovky vás příliš neomezuje, a to díky nastavení měkkého, tuhého a závodního odpružení, které lze nezávisle nastavit na jízdní režimy GT, Wet, Sport, Corsa a ESC Off.
A co motor?
Pravděpodobně nejkontroverznější částí MC20 je jeho 3,0litrový motor V6 s dvojitým turbodmychadlem. Díky výkonu 621 koní a točivému momentu 538 lb ft stačí MC20 zrychlit z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy, přičemž zrychlení na 120 km/h zabere méně než 9 km/h. Maximální rychlost je stanovena na 202 km/h. Je to soubor čísel, který je více než schopný rovnat se svým nejbližším rivalům, nemluvě o tom, že se dostatečně vyhýbá všemu, co Maserati udělalo v posledním desetiletí. Síla je samozřejmě posílána na zadní kola pouze prostřednictvím osmistupňové převodovky DCT. Éra downsizingu samozřejmě znamená, že nikdy nebude zpívat nebo se chovat jako V12 MC12, ale nemůžete se ubránit otázce, zda Maserati nemohlo do Nettuna vložit více ze své DNA.