› Vítězem 111. ročníku nejslavnějšího cyklistického závodu se stal Tadej Pogačar, který tak získal ceněnou křišťálovou trofej navrženou oddělením Škoda Design
› Klaus Zellmer, předseda představenstva společnosti Škoda Auto, předal zelenou křišťálovou trofej vítězi bodovací soutěže Biniamu Girmayovi
› Do závěrečné etapy se poprvé na veřejné akci připojil také nový plně elektrický model Škoda Elroq s kamufláží, který bude mít světovou premiéru letos na podzim
› Škoda Auto je oficiálním hlavním partnerem Tour de France 21 let a letos toto partnerství bylo prodlouženo až do roku 2028
Škoda Elroq
Maskovaná Škoda Elroq, nejnovější plně elektrický vůz, který automobilka odhalí na podzim tohoto roku, se přidala k závěrečné časovce letošního 111. ročníku nejslavnějšího cyklistického závodu na světě Tour de France, aby doprovodila jezdce. Během závěrečného ceremoniálu získal celkový vítěz Tadej Pogačar trofej z křišťálového skla navrženou oddělením Škoda Design a vítězi bodovací soutěže Biniamu Girmayovi předal zelenou křišťálovou trofej Klaus Zellmer, předseda představenstva společnosti Škoda Auto. Automobilka podporuje Tour již 21 let a letos svoji spolupráci zahrnující zajištění oficiální flotily vozů prodloužila do roku 2028. Škoda Auto je v současnosti partnerem 20 vrcholových cyklistických akcí, mezi které od roku 2022 patří také závod pro ženy Tour de France Femmes avec Zwift.
Překvapení v závěrečné etapě: maskovaná Škoda Elroq poprvé na veřejnosti
Škoda Auto jako dlouholetý hlavní partner dodala organizátorům 205 automobilů Škoda, včetně „červených vozů“, plně elektrického modelu Enyaq a plug-in hybridního Superb Combi, které využíval ředitel závodu Christian Prudhomme v čele pelotonu. Jako nečekané překvapení pro všechny diváky se v závěrečné časovce objevil také zcela nový plně elektrický model Elroq s maskováním, který tak zažil svoji veřejnou premiéru. Na osobitě navrženém kompaktním SUV se poprvé představuje nový designový jazyk Modern Solid, jenž posouvá design modelů Škoda na novou úroveň. Automobil se připojil k závodnímu poli stále ještě s kamufláží, protože oficiální premiéra proběhne až na podzim tohoto roku. Dosud jej mohlo spatřit a vyzkoušet jen několik novinářů během prvních jízd pořádaných pro média.
Škoda Auto a Tour de France – 21leté partnerství
Škoda Auto podporuje největší světovou cyklistickou událost jako oficiální hlavní partner a dodavatel automobilů od roku 2004. Oddělení Škoda Design má navíc již počtrnácté na starosti výrobu křišťálových trofejí pro celkového vítěze a lídry bodovací a vrchařské klasifikace i pro nejlepšího mladého jezdce. Unikátní, ručně zhotovená trofej je 60 cm vysoká a váží 5 kg. Vedle toho Škoda Auto deset let sponzoruje také zelený trikot pro lídra bodovací soutěže Tour de France.
Vrcholová cyklistika pod patronací značky Škoda
Škoda Auto letos prodloužila spolupráci s organizací A.S.O. a je partnerem celkem 20 mezinárodních profesionálních a amatérských sportovních akcí. Automobilka vedle dalších akcí sponzoruje závod L’Étape by Tour de France určený amatérům. Od roku 2022 podporuje Škoda Auto také závod pro ženy Tour de France Femmes avec Zwift, který letos startuje 12. srpna v nizozemském Rotterdamu a po osmi etapách končí 18. srpna v Alpe d’Huez.