Jakou značku aut máte nejraději? Ať už je to jakákoliv, pravděpodobně si dokážete ihned vybavit její logo. Loga značek se dnes bohužel hyzdí tím, že se příliš zjednodušují. Dělá to každá firma. Namísto log s texturou, osobitostí a šmrncem značky zplošťují svůj vzhled pro moderní dobu. Mazda může být poslední obětí. Nedávná registrace ochranné známky v Japonsku ukazuje parou válcované logo Mazda bez života. Smutné.

Podoba zůstává, ale krása mizí

Dobrou zprávou je, že nové logo se současné podobě Mazdy příliš nevzdaluje. Zachovává si stejný tvar jako ten současný – který společnost používá od roku 1997 – s „M“ směřujícím dolů uprostřed kruhového znaku.

Není jasné, zda se toto nové logo oficiálně dostane do budoucích modelů Mazdy, ale nebyli bychom překvapeni. Mnoho jeho konkurentů v posledních několika letech aktualizovalo svůj vzhled. BMW své logo zploštělo a zjednodušilo, stejně jako Audi, Buick, Cadillac a mnoho dalších. Vzhledem k tomu, že Mazda pokračuje ve své luxusní trajektorii, nový vzhled by dával smysl.

Druhou možností je, že Mazda nadměrně používá své nové logo pro elektromobily nebo společný podnik značky v Číně. Mazda možná použila verzi tohoto vzhledu na koncepčním voze již v dubnu. Arata SUV debutovalo na Auto China 2024 v Pekingu se zjednodušeným logem osvětleným na přední části vozidla. Budeme muset počkat a uvidíme, zda se tento nový vzhled skutečně dostane do světa.