Od svého debutu před dvěma lety má McLaren problémy s dodáním svého hybridního supercaru Artura. Automobilka musela v loňském roce o několik měsíců odložit dodávky, aby zlepšila kvalitu, ale nyní je společnost připravena rozšířit svou řadu Artura o verzi kabriolet. McLaren Artura Spider pro rok 2025 nabízí ve srovnání s kupé několik vylepšení, včetně přepracovaného designu, který umožňuje použití stahovací pevné střechy.
Hybridní srdce
S dvojitým přeplňovaným 3,0litrovým hybridním pohonem M630 V6 dosahuje kombinovaného výkonu 690 koní a točivého momentu 531 liber na stopu, tedy o 19 koní více než dříve. Nové uložení motoru omezuje pohyb hnacího ústrojí a zlepšuje stabilitu. Osmistupňová převodovka se vyznačuje přepracovanou kalibrací, poskytuje o 25 procent rychlejší řazení a posílá výkon přes elektronicky řízený diferenciál na zadní kola.
Spider dokáže zrychlit na 100km/h za 3,0 sekundy, zrychlit na 200km/h za 8,4 sekundy a dosáhnout rychlosti 300km/h za 21,6 sekundy, než dosáhne elektronicky omezené rychlosti 330km/h. Čtvrtmíli dokáže dokončit za 10,8 sekundy.
Nová funkce „Spinning Wheel Pull-Away“ umožňuje dramatické protáčení kola při akceleraci z klidu s těžkým sešlápnutím plynu, zatímco čistě elektrický režim nabízí dojezd až 33km. Artura je vybavena 7,4 kilowatthodinovou (použitelnou) baterií.
Nový aerotermální chladicí systém McLarenu zahrnuje nové chladicí kanály brzd a zvýšené proudění vzduchu do motoru. Artura 2025 používá karbon-keramické kotouče a lehké hliníkové třmeny, zatímco revidované ventily tlumičů vylepšují jízdu a ovladatelnost. McLaren zvýšil odezvu systému odpružení Proactive Damping Control až o 90 procent.
Revidovaný design
Navzdory přidání zatahovací střechy s pevnou střechou váží Artura Spider pouze o 61 kg více než kupé, což má váhu 1560 kg. Designéři museli upravit vzhled Artury, aby se přizpůsobila pohyblivé střeše, přidali nové podpěry a přemístili odměnu chladicích otvorů hnacího ústrojí. McLaren dokonce vylepšil rám čelního skla a začlenil vozíky, aby omezil nárazy při stažené střeše.
Celou věc řídí osm elektromotorů, které otevírají nebo zavírají střechu za 11 sekund rychlostí až 50km/h, takže je snazší slyšet přepracovaný výfukový systém s ventily. Střecha je k dispozici také s elektrochromatickým skleněným panelem.
Cena a specifikace
Dodávky začnou v polovině roku, Spider začíná na 273 800 dolarech, v přepočtu na 6,3 milionu korun. K dispozici jsou tři specifikace interiéru: Performance, TechLux a Vision. Nová 15paprsková stříbrná kola jsou standardem pro modelový rok 2025. Spider je k dispozici s rozšířenou paletou barev, která zahrnuje pět standardních barev, 20 laků Elite a 18 povrchových úprav MSO. Stříbrné odznaky jsou bezplatnou možností, přičemž nové černé odznaky Stealth jsou standardem.
Standardní zvukový systém má pět reproduktorů, ale s technologickým paketem je k dispozici 12 reproduktorový systém prostorového zvuku Bowers & Wilkins. Sada obsahuje zadní středový reproduktor mezi sedadly.