Zatímco všichni naskakují na vlnu elektromobility, McLaren to odmítá. Podle britského výrobce je prozatím tato technologie nedokonalá a potřebuje vylepšit.
Elektřina není špatná, zatím však nedovyvinutá
McLaren má vůči elektřině odměřený postoj již delší dobu. Už před časem se značka nechala slyšet, že takový vůz sice testuje, ale ani zdaleka s ním není spokojena a jak to tak vypadá, do teď se tento postoj nezměnil.
„Dnes dostupné technologie neumožňují stavbu dokonalého sportovního elektromobilu, především kvůli hmotnosti akumulátorů,“ nechal se slyšet generální ředitel podniku Mike Flewitt pro Detroit Free Press.
To ale neznamená, že by McLaren byl zcela proti elektrifikaci. Již v letech 2013 až 2015 společnost představila limitovanou edici Modelu McLaren P1 s plug-in hybridním pohonem. Navíc by měl i model, který přijde v roce 2020 být taktéž do zásuvky, který by měl dorazit v roce 2020. Novinka slibuje dojezd na elektřinu 48 kilometrů. V několika příštích letech chtějí Britové elektrifikovat kompletní modelové portfolio.
McLaren se snaží i svých plug-in hybridů držet baterii malou a lehkou, takže se příliš neprojevuje na celkových jízdních vlastnostech. Zároveň automobilce pomáhá snižovat tabulkové emise CO2.
Milovníci značky jsou rádi, že se automobilka slepě nežene za davem, a nestaví slepě elektromobily jen proto, aby šla s davem. Konzervativní příštup má automobilka také k vozům kategorie SUV. Na sportovně užitkových automobilech není podle ředitele divize McLaren Sports nic zajímavého:
„Na těch autech není nic cool. Všichni je dělají jen kvůli tomu, aby zvedli prodeje. Přemýšlení o masové produkci a exkluzivním produktu je však zcela rozdílné,“ vysvětlil novinářům, proč ani takovéto auto nemáme od McLarenu očekávat.