Operace McLarenu zahrnují více než stavbu superaut a závodění ve Formuli 1. Společnost McLaren Applied, založená v roce 1991 jako McLaren Composites, nabízí své technické znalosti externím firmám a má svou vlastní dceřinou společnost Lavoie. Tato společnost postavila elektrický skútr, chcete-li koloběžku, která nedávno debutovala.
Nevšední koloběžka
Jmenuje se Series 1. Je vyrobena z automobilového hořčíku a váží 16,5 kilogramu. Nabízí 50 kilometrů elektrického dojezdu a nabíjení trvá dvě hodiny. Koloběžka je vybavena patentovaným systémem Flowfold, který stisknutím jednoho tlačítka složí panty předního a zadního kola a složí představec pro snadné skladování.
Koloběžka je vybavena „přelomovým osvětlovacím systémem“, který osvětluje jezdce zadním světlem, díky čemuž je viditelnější pro provoz a chodce. Lavoie navrhl skútr s reflektory po stranách, aby vypadal fyzicky větší a snáze viditelný pro ostatní vozidla, zatímco systém předního osvětlení osvětluje cestu před vámi. Má také blinkry, které se aktivují z řídítek a integrovaný displej.
Lavoie spáruje Series 1 s mobilní aplikací. Tato funkce umožňuje jezdci sledovat a lokalizovat skútr a v případě potřeby aktivovat hlasitý odstrašující alarm. Aplikace obsahuje další funkce, jako je podrobná navigace, podrobné statistiky a přizpůsobení, téměř jako skutečný McLaren. Pokud se na skútru něco pokazí, aplikace může upozornit tým podpory Lavoie, který pak může upozornit majitele na závadu a jak problém vyřešit.
„Chtěli jsme vyrobit prostředek, který je spolehlivý, bezchybně funkční, výkonný, stylový a plný nejmodernějších technologií – a postavený tak, jako byste dělali auto nebo motocykl,“ řekl spoluzakladatel Lavoie Eliott Wertheimer.
Lavoie ani McLaren Applied neuvedli, kdy by se série 1 mohla začít prodávat, ale knihy objednávek se otevřou příští měsíc. Společnost plánuje zveřejnit další podrobnosti v následujících týdnech. Elektrifikace umožňuje nová řešení mobility a skútry, jako je Series 1, ukazují, jaké jsou možnosti.