Andy Cowell prozradil, že monoposty Mercedesu dostanou téměř nové motory. A jelikož dnes platí, že Mercedes má nejlepší motory ze všech týmů, máme se skutečně na co těšit.
Podle dostupných informací by měly mít současné motory Mercedesu výkon 949 koní, Ferrarijich má 934, Renault 907 a Honda 860. Mercedes tak jasně dominuje, ale platí pravidlo, že pro konkurenci bude lehčí Mercedes dohnat, než aby Mercedes náskok navýšil. I přesto se v Německu snaží seč můžou a podle šéfa motorářů bude prý téměř vše nové. Během sezóny se totiž objevilo několik nápadů na zlepšení a posunu výkonu směrem vzhůru.
Cílem bude snižování tření v téměř každé oblasti samotné pohonné jednotky a také omezení ztrát v elektrických systémech. Najít výkon navíc sice bude pro pátou sezónu hybridní éry velice náročné, ovšem každá aktualizace může přinést nové změny.
„Zmrazíte koncept, pracujete, otestujete to a jdete závodit. Je to frustrující, protože během tohoto procesu se naučíte nové věci, ale nemůžete je přidat, aniž byste nesnížili výslednou kvalitu.“ říká Cowell.
Mercede se chce nyní zaměřit na aplikaci těchto nápadů. Změny se dotknou především spalování motoru, tření a také nových materiálů, které se pozitivně odrazí ve spolehlivosti celé jednotky. „U těchto motorů je stále ještě prostor pro zlepšení, ale jsou to velmi malé zisky – například jen pět milisekund. Ale pak jsou tu překvapení, u kterých jste si mysleli, že daný směr vám dá 2 kW, ale ve skutečnosti vám ho dá přesně opačný směr.“ dodává Cowell.