Divize pro BMW a Mercedes-Benz jsou právě teď žhavé a do června 2023 dosáhly více než 50 000 prodejů v USA a Evropě. Po většinu roku 2023 jsme zaznamenali pozitivní prodejní čísla u výrobců automobilů. S určitou pomocí analytiků z JATO Dynamics se podařilo odhalit obzvláště zajímavou skutečnost, která je svým způsobem překvapením. Vysoce výkonným luxusním vozidlům se obzvláště dobře daří v Evropě. A jedna značka stojí daleko nad ostatními.
BMW jednoznačně vede
Tou značkou je BMW, konkrétně BMW M. Podle údajů o nových registracích vozidel v Evropě se za první polovinu roku prodalo přes 19 600 modelů BMW M. To je 58procentní nárůst oproti stejnému období loňského roku a tento růst není odsunut do Evropy. Vozidla BMW M zaznamenala v USA do června 16 400 prodaných vozů, čímž se celkový počet zvýšil na 36 000 vysoce výkonných Bimmerů pro vyřezávání zatáček pouze v těchto dvou regionech.
Za zmínku stojí, že statistiky odrážejí pouze plnotučné modely M. Vozidla jako M340i nejsou zahrnuta, ale dražší XM rozhodně ano. A statistiky ukazují, že polarizační výkonné SUV si vede docela dobře. Do konce června se v USA prodalo 1 171 jednotek.
I když se toto číslo v nominální hodnotě nemusí zdát pozoruhodné, BMW XM 2023 má v USA počáteční cenu 159 995 $. V prodeji předčilo některá podstatně levnější výkonná vozidla, v neposlední řadě jeho dvoumístný stájový kolega BMW Z4.
Větší úspěch zaznamenal konkurent BMW, Mercedes-Benz. Ve skutečnosti máme v tomto případě na mysli Mercedes-AMG, a to pouze tvrdší modely AMG. V Evropě vzrostly prodeje AMG během prvního pololetí o 57 procent s 13 700 kusy. Stačí získat druhé místo mezi vysoce výkonnými divizemi v evropském divadle a Mercedes-AMG SL je klíčovou součástí tohoto růstu. Není to však nejoblíbenější AMG ze všech. Tato pocta patří ikonickému (a také drahému) G63 , které bylo téměř jedním ze čtyř nových prodejů AMG.
Vzhledem k tomu, že v kalendáři na rok 2023 zbývají tři měsíce, bude zajímavé sledovat, zda tyto dvě luxusní značky dokážou udržet takový růst se svými halo divizemi.