Automobilka Dacia platí v automobilovém průmyslu za pojem. Zatímco jeden tábor se jí vysmívá, ten druhy si jí nemůže vynachválit. Může za to především strohost a spolehlivost vozů. Ovšem i Dacia modernizuje, jak dokládá novinka, která dorazí v příštím roce.
Konec Lodgy
Model Lodgy je zástupcem segmentu velkým MPV vozů, kterým se poslední dobou nedaří tak jako dřív. Vytlačuje je SUV segment, který nakonec znamená konec i pro model Lodgy, který se prodává od roku 2012.
Novinka by měla nabídnou až sedm míst k sezení, jejím základem se stane stejná platforma, jakou využívá i model Sandero, ovšem zcela přepracovaná bude pohonný systém. Jeho základ bude tvořit benzínová šestnáctistovka s výkonem okolo 140 koní. Tu lze v současné době nalézt například v modelu Clio. Tomuto motoru pak bude sekundovat elektromotor s nespecifikovaným výkonem, který zajistí co možná nejnižší náklady na provoz.
S moderním pohonným systémem dorazí také celá řada asistentů z 21. století. Mezi ně patří například bezpečnostní automatické brzdění, detektor mrtvého úhlu, asistent rozjezdu do kopce, elektrická parkovací brzda a řada dalších.
Zároveň se nedočkáme verze s dieselovým motorem a spekuluje se nad tím, zda bude nový hybridní pohon schopen rekuperace energie zpět do systému. Odpovědi na tuto otázku bychom se měli dočkat během poloviny příštího roku, kdy se vůz oficiálně představí, a bude určitě zajímavé sledovat, jak velký zájem o novinku bude. Ačkoliv se bude jednat o jedno z nejpokročilejších vozidel, jaké kdy Dacia uvede na trh, stále se bude držet své filosofie jednoduchosti. A právě kombinace těchto dvou faktorů, by mohla z novinky udělat velmi žádané zboží.
Kdo se těší na dieselové SUV, bude zklamán a nejspíše se nedočkáme ani schopnosti rekuperace energie. Vše ostatní se odhalí již v polovině příštího roku. Jak velký zájem o novinku bude je otázkou. Moderní pohon v kombinaci s oblíbeným typem vozu a onou pověstným spartánským přístupem ke zpracování by mohly být velkým lákadlem pro řadu zájemců. Největší rozhodovací slovo zde však bude mít samozřejmě cenovka.