Mitsubishi platí v Evropě za lídra mezi plug-in hybridy. Jinak je ale spíše menší rybkou, která řeší, zda má vůbec smysl v evropském rybníčku zůstávat.
Zůstanou tři diamanty?
Renault-Nissan-Mitsubishi je aliance, která se chystá na rozsáhlou restruktualizaci. Nissan chce zavírat továrny, Renault propouštět, jen Mitsubishu stále mlčí. Plán vedení automobilky by ale měl být představen co nejdříve a dost možná přinese konec japonské značky v Evropě.
„Ještě potřebujeme více času, abychom upravili naše budoucí směřování v Evropě,“ přiznává předseda představenstva automobilky Mitsubishi Osamu Masuko, který ladí detaily plánu s tím, že další pokračování značky na starém kontinentu v tuto chvíli není jisté.
Japonská automobilka ještě dokončuje svůj strategický plán pro následující období, přičemž další směřování musí ještě projít schvalováním celé aliance. Plán totiž musí být v souladu se strategiemi ostatních značek. Více bychom se měli dozvědět v nadcházejících týdnech.
V tuto chvíli ale Mitsubishi stále pokračuje v zajetých kolejích a nic se pro něj prozatím nemění. Nejnovější novinkou je hatchback Space Star, který vstoupil na trh před pár dny. Za půl roku přijde nový hybridní Eclipse Cross a i po něm budou následovat další nové modely.
Jaká tedy bude budoucnost Mitsubishi teprve uvidíme. Jistotou je zachování plug-in hybridní techniky, která se může objevovat ve vozech Renault a Nissan. Mitsubishi totiž dostalo v rámci nového strategického plánu za úkol pokračovat ve vývoji nových plug-in hybridních jednotek, které budou kvůli přísnějším emisním normám pro evropský trh klíčové.
A Mitsubishi delat plug-in hybridy umí. Dokazuje to i ten fakt, že jeho Outlander PHEV byl v loňském i předloňském roce nejprodávanějším plug-in hybridním vozem v Evropě.