Sportovní vozy nejsou o moc čistší než N1A, základnímu stroji RWD, který se inspiruje McLarenem M1A, prototypem závodního vozu skupiny 7 ze 60. let. To bylo úplně první auto McLarenu a nyní bylo duchovně oživeno jako výkonné vozidlo podle silničního firmy Nichols Cars. Společnost založil Steve Nichols, který jako jeden z prvních implementoval uhlíková vlákna do vozů Formule 1.

Povedený stroj

Jeho životopis zahrnuje navrhování McLarenu MP4/3 a ikonického MP4/4, než začal spolupracovat s Ferrari, Jaguarem, Jordanem, Sauberem a nakonec se koncem 90. let vrátil k McLarenu. Když už mluvíme o MP4/4, první várka 15 vozů bude individuálně očíslována jako souhlas s 15 vítězstvími, kterých dosáhl legendární závodní vůz Formule 1. Fanoušci F1 vědí, že jeden z nejúspěšnějších vozů všech dob, dokázal vyhrát 15 z celkových 16 závodů v nezapomenutelné sezóně 1988. N1A bude sestaveno ve 100 exemplářích, z nichž všechny budou vybaveny masivním 7,0litrovým motorem V8 s výkonem 650 koní.

Nichols Cars vyvinul osmiválcový mlýn z bloku LS3 se suchou jímkou, tělesy škrticí klapky typu drive-by-wire, zakázkovými písty a ojnicemi spolu s novými ocelovými vložkami. V8 bude montován ručně odborníky z Langford Performance Engineering (LPE), kde se v současné době obnovují staré motory V8 a V10 F1 do jejich bývalé slávy. Bušící srdce N1A bude standardně fungovat se šestistupňovou manuální převodovkou, ale k dispozici budou i další převodovky od Graziana.

Při naklonění váhy na pouhých 900 kilogramů váží Nichols Cars N1A o 10 procent méně než nejlehčí Mazda MX-5 Miata generace ND a má impozantní poměr výkonu a hmotnosti téměř 700 k. V základní výbavě dostanete kontrolu trakce, ale na výběr je ABS a posilovač řízení. Design přebírá klasický Can-Am racer, ale vůz je širší a má delší rozvor. Jezdí na 19palcových předních a 20palcových zadních kolech s pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2 a může se pochlubit plně nezávislým předním a zadním zavěšením s dvojitými příčnými rameny a stabilizátory.

Podvozek využívá kombinaci uhlíkových vláken a hliníku, zatímco interiér zaměřený na řidiče je osvěživě jednoduchý, obsahuje jen to nejnutnější a nic vás neruší od zábavy za volantem. Stejně jako za starých časů je dvousedadlový vůz vybaven krásným manuálním řazením a bočními zrcátky namontovanými na blatníku.

Cena nebyla oznámena, ale vzhledem k tomu, jak je Nichols Cars N1A vyroben na míru, speedster rozhodně nebude levný.