Příští hypercar od Bugatti bude pro značku představovat velkou transformaci. Bývalý šéf designu Bugatti, Achim Anscheidt, řekl, že nástupce Chironu se poprvé ukáže příští rok, přičemž výroba bude zahájena v roce 2026. Nejpozoruhodnější je, že příští Bugatti vynechá známý motor značky W-16 pro nastavení hybridu V-8, pravděpodobně s využitím elektrických odborných znalostí chorvatské automobilky Rimac, která se v roce 2021 spojila s Bugatti .
Co zatím víme?
Design vozu je zjevně připraven k provozu a Anscheidt řekl: “Prototypové nástroje jsme dodali před několika měsíci a produkční nástroje budou dodány za několik měsíců.” Anscheidt odstupuje ze své role šéfa stylingu Bugatti, přičemž následovník Chironu působí jako jeho poslední projekt. „Všechno, co jsem se za posledních devatenáct let s Bugatti snažil naučit a pochopit, jsem chtěl zajistit, aby se tato zkušenost promítla do vývoje vozu,“ řekl.
Příští Bugatti bude stále obsahovat ikonické designové prvky, jako je podkovovitá mřížka chladiče a boční karoserie ve tvaru písmene C, kterou lze vidět na každém Bugatti od roku 1934 s Type 57. Postaveno bude na novém podvozku, výměna gigantického W-16 za pohon V-8 by měla vést k lehčímu vozidlu.
Zatímco pohonné ústrojí bude výrazným odklonem od starého Bugatti, interiérový designér značky Aldo Maria Sica však řekl, že interiér se nebude příliš vzdalovat Chironu s elegantním designem a ozdobnými ovládacími prvky. Nástupce Chironu možná dostane velkou centrální dotykovou obrazovku pro provoz infotainmentu, něco, co u Chironu a všech jeho vedlejších produktů v omezené produkci chybělo.
Očekává se, že příští hypercar Bugatti bude stát ještě více než 5 milionů dolarů, které stál Mistral, finální Bugatti s motorem W-16, který byl omezen na 99 exemplářů. Po příchodu nástupce Chironu se pozornost Bugatti zaměří na jeho první elektromobil, který by měl výrazně čerpat z partnerství společnosti s Rimacem.