Design nového škodováckého kompaktu byl naznačen v Paříži konceptem Vision RS. Krátce na to má debutovat také sériová verze.
Trochu jiný Rapid
Škoda se chystá na mezigenerační obměnu kompaktního modelu Rapid. Nástupce si však projde výraznou změnou, krom techniky uvnitř bude jiná i karoserie spolu se jménem vozu. Zůstane jen pětidveřová varianta, jejíž prototyp byl nedávno zachycen při testování.
Ten byl samozřejmě kryt pod vydatnou vrstvou kamufláže. Ovšem i přes ní je vidět silueta novinky, která sází na prakticky řešenou záď, která bude mít blízko kombíkům. Není divu, protože nástupce má nahradit Fábii Combi se kterou se do budoucna již nepočítá.
Ostatní detaily karoserie však zůstávají ukryté pod maskováním. Víme však už, že nová škodovka využije trojúhelníkové hlavní světlomety a výrazně tvarovanou masku chladiče. Zadní sklo bude protaženo podobně jako u Rapidu Spaceback až ke koncovkám světel. Ty však již nebudou tvořit písmeno C. Záď by navíc měl zdobit výrazný nápis Škoda.
Co víme dále?
Interiér vozu prozatím nebyl zachycen. Novinka by však měla navazovat na současné trendy a využívt řešení se samostatně stojícím displejem multimediálního systém. Více bychom se měli dozvědět z konceptu Vision RS, který bude představen v říjnu na světovém autosalonu v Paříži.
Základem bude platforma MQB ve verzi A0, kterou koncern doposud využíval pro svá malá auta. V tomto případě bude tato varianta poprvé využita pro kompaktní model. V praxi to má znamenat lehčí konstrukci než dosud a hlavně větší vnitřní prostor než u předchůdce.
Co se motoru týče, nabídka nebude stát především na benzínovém tříválci 1.0 TSI, po kterém by měl dorazit ještě čtyřválec 1.5 TSI a objeví se i nějaký ten turbodiesel. Počítat lze také s příchodem CNG verze.