Aerodynamický tunel nelže. Koncept Lightyear One je dost možná jedním z nejaerondynamičtějších vozů uzpůsobených pro převoz pěti osob na světě.
Ve jménu aerodynamiky
Holandská společnost, která pracuje na sedanu s elektrickým pohonem a solárními panely na střeše se vypravila do italského Turína, kde Lightyer One podstoupil první aerodynamické testy ve velkém tunelu. A výsledek je skutečně ohromující.
Během měření měl být vůz otestován v různých konfiguracích a nejnižší naměřená hodnota napovídá, že by se mohlo jednat o doposud vůbec nejaerodynamičtější pětimístný vůz světa.
„Podlouhlý tvar automobilu, vycházející z umístění z velkého solárního pole, se proměnil v přínos při optimalizaci designu vozidla. Kromě vyzkoušených a ověřených řešení průmyslu, jako jsou kryty kol a nahrazení zpětných zrcátek kamerami, nám design Lightyear One pomohl dosáhnout rekordního součinitele odporu vzduchu 0.20 (Cd), což z něj dělá dosud nejaerodynamičtější pětimístný vůz.“
Aerodynamickému království přitom momentálně vládne Volkswagen XL1 z roku 2013. Ten byl však dvoudveřový a proto nejbližším příbuzným Lightyear One je Tatra T77A z roku 1935. Díky kombinaci propracované aerodynamiky v kombinaci s nízkou hmotností a solárními články na kapotě je Lightyear One až dvakrát úspornější než současné elektromobily. Očekávaná spotřeba by se měla podle měření WLTP pohybovat okolo 83 Wh/km a dojezd na jedno nabití by měl dosahovat až 725 kilometrů. Solární panely mají zajistit dojezd dalších cca 60 kilometrů za den.
Automobilka dosáhla snížení hmotnosti použitím kompozitních materiálů, instalací menší baterie a také čtveřici elektromotorů přímo v kolech. Akcelerace z 0 na 100 za 10 sekund není sice nejpůsobivější, ovšem tento vůz rozhodně nechce lámat rychlostní rekordy, ale chce být co nejlehčím a nejúspornějším vozem