Stejně jako je sportovní vůz vyladěn na výkon, tak i plnohodnotná dodávka Ram ProMaster pro rok 2023 vypadá přesně na míru pro pracovní vozový park. Většina ProMasterů žije těžkým životem tím, že doručuje, vláčí a nosí těžký náklad a to téměř bez odpočinku. Ram to ví a zdokonaluje svou nákladní dodávku prostřednictvím vylepšené technologie, účelného designu a zvýšených bezpečnostních prvků.
Konečně pořádná plastika
Odcházející Ram ProMaster vypadá, jako by dostal pěstí do obličeje. Nebyla to nejhezčí část dodávky. Teď to vypadá, že dostal pěstí do obličeje o něco méně, díky novému třídílnému přednímu panelu s modulárním nárazníkem. Díky svižnosti nárazníku vypadá přední část moderněji a méně robustně. Tvar mřížky je složitější a integrované stupně nárazníku na každé straně mřížky jsou výraznější a vypadají jako nosní dírky, které přispívají k celkovému designu. Přední část je nyní v podstatě hezká.
Nově tvarované světlomety, štíhlejší a rovnější, umožňují méně hranatou a více tvarovanou kapotu. Standardní halogenové světlomety jsou jasnější a nabízejí o 29 procent více lumenů a o 15 procent větší dosah. Dostupné LED světlomety nabízejí o 70 procent více lumenů a o 50 procent větší dosah. Světlomety jsou umístěny mimo zónu nárazu. K dispozici jsou mlhové světlomety s funkcí odbočování.
Pod novou kapotou není nic nového. ProMaster s pohonem pouze předních kol si zachovává 3,6litrový Pentastar V-6 spárovaný s devítistupňovou automatickou převodovkou TorqueFlite 948TE s výkonem 276 koní a točivým momentem 250 lb-ft, což je mírný pokles oproti loňským 280 k a 260 lb- ft točivého momentu. Tažné zařízení je 6 910 liber a užitečné zatížení 4 680 liber.
Vysoká střecha přidává více světlé výšky
Ram ProMaster je o přizpůsobení a volitelných možnostech, což má za následek 19 konfigurací: tři výšky střechy, tři rozvory a čtyři délky nákladu. Tyto délky jsou 8,0, 10,0, 12,0 a 13,5 stop. Paket Crew Van (novinka loňského roku, ale stále cool) přidává vyvýšenou lavici druhé řady, která pojme až tři cestující, protože přeprava pracovní posádky je pro dokončení práce nejdůležitější.
Byla zde konfigurace s nízkou a vysokou střechou, ale nyní je tu třetí konfigurace, nabízená u nejdelší dodávky. Přidává dalších 10 palců nad hlavou. To umožňuje dospělým snadno stát vzpřímeně, což snižuje bolesti zad, klaustrofobii a frustraci. Nová zadní rolovací dvířka z eloxovaného hliníku na zadní straně největšího ProMasteru umožňují snadnější nakládání a vykládání. Nákladový prostor obsahuje až 12 sklopných upínacích kroužků (hodnota 1 000 liber) a 5 bočních upínacích kroužků.
ProMaster si podle Ramu nárokuje řadu nejlepších titulů ve své třídě: objem nákladu, poloměr otáčení, standardní vnitřní výška nákladu, výška nákladové podlahy, šířka nákladu mezi podběhy, maximální šířka nákladu a užitečné zatížení.
Nové barvy, nové balení
Ram ProMaster 2023 je pracovní nástroj, ale není to jen obyčejná dodávka. Ram si všiml, že majitelé dodávek potřebují sem tam pár postřiků. Pro rok 2023 byl představen nový volitelný balíček Black Appearance Package pro každého, kdo stále neocení nový vzhled. Tento balíček obsahuje černou mřížku chladiče, odznaky a litá kola. Odděleně od balíčku jsou k dispozici nová volitelná černě obrobená přední nebo stříbrná litá kola.
Mezi nové barvy exteriéru pro rok 2023 patří Ceramic Grey a Spitfire Orange, které se připojují například k žluté Broom a červené Flame. Ty jen tak často ve volné přírodě neuvidíte.
Snadné parkování
ProMaster prošel v loňském roce velkou revizí interiéru, což znamená, že interiér je do značné míry přenesený z této aktualizace. Velké aktualizace pro minulý rok zahrnovaly Uconnect 5, 10palcový dotykový displej, 7palcový plně barevný informační displej řidiče na sdruženém přístroji, bezdrátovou nabíjecí podložku a přepracovanou, modernizovanou palubní desku.
Pokud jde o bezpečnostní a asistenční technologie, loňský rok byl velkým rokem, kdy byl představen aktivní asistent řízení (automatizované řízení úrovně 2) a například 360stupňová prostorová kamera. Novinkou pro rok 2023 je Parallel and Perpendicular Park Assist, systém, který pomocí ultrazvukových senzorů pomáhá řidičům parkovat na těsných parkovacích místech.