Toyota Mirai patří za průkopníka vodíkové technologie v osobní dopravě. Ve své nové generaci se zásadně změní a na místo futuristických tvarů bude spoléhat na eleganci.
Toyota a vodík si rozumí
Toyota patří k největším průkopníkům v oblasti hybridních pohonů. Zároveň však naznačuje, že se jedná o pouhý mezistupeň před přesedláním na vodíkovou technologii. Jako jeden z mála výrobců dnes již má vůz na vodíkový pohon ve své nabídce, kterým je Toyota Mirai prodávaný od roku 2014. A právě tento model nyní dostane svou druhou generaci.
Mohlo by se zdát, že vůz s natolik specifickým pohonem si na svou druhou generaci nějakou tu chvilku počká, ovšem v Japonsku se nyní skutečně připravuje druhá generace v sériovém provedení. Jeho možná podoba byla naznačena již v minulém roce, a podle informací by se sériová verze měla lišit jen v některých detailech.
Naznačuje to také upoutávka, ve které Toyota na svou novinku láká. K představení vozu by mělo dojít letos v prosinci. Vybraní šťastlivci si novinku budou moci také již vyzkoušet, jelikož Toyota chystá doma v Japonsku soutěž, ve které vybere 32 osob, jenž budou mít možnost svézt se vozem jako jedni z prvních.
Upoutávka také ukazuje siluetu vozu, která je v mnohém podobná s loňským konceptem. TO znamená, že MIrai ve své druhé generaci zcela změní koncepci. Pokud předchůdce využíval hranatých a futuristických tvarů, novinka bude spíše zaoblená. Příď se podnese ve stylu Lexusu, bude tedy výrazná a ostrá. Ostatně původně byla Miray zamýšlena právě pro tuto divizi Toyoty.
„Chci, aby si zákazníci řekli, vybral jsem si Mirai ne jen kvůli vodíkovému pohonu, ale protože jsem jednoduše chtěl tohle auto a ono náhodou jezdí na vodík,“ komentoval design loni šéfinženýr Miraie Yoshikazu Tanaka. Cílem konstruktérů je zvýšit dojezd o 30 % oproti předchozí verzi, což by mělo znamenat dojezd až 650 kilometrů. Energie bude odebírána ze tří vodíkových nádrží.