Momentálně probíhající detroitský autosalon představil velkou novinku, na kterou čeká celý svět. Nová Toyota Supra, ztělesněné dvojče BMW Z4, nabídne především extrémní potěchu z jízdy.

Konečně!

Na novou Supru čekali všichni opravdu hodně dlouho. Pátá generace Toyoty Supra byla představená samotným šéfem automobilky Akito Toyoda.

Novinka je koncipovaná jako sportovní automobil v té nejkrystaličtější podobě. Žádné kompromisy, nic co by snižovaly celkovou radost a potěchu z jízdy. O to se bude starat především pohon zadních kol a pohonná jednotka, kterou je třílitrový šestiválec přeplňovaným turbodmychadlem twi-scroll. Ten dodává automobilu 250 kW. Motor je spárován s osmistupňovou samočinnou převodovkou. Toyota slibuje, že automobil bude mít hladký chod a okamžitou akceleraci.

Řidič si bude moci vybrat mezi režimy Normal a Sport. Automobilu nebude chybět funkce Launch Control, díky které se Supra dostane na 100 km/h za 4,3 sekundy. Automobil je však doslova napěchován celou řadou dalších systémů, které podporují jízdní vlastnosti automobilu.

Čistokrevné sportovní linie!

Co se designu týče, automobil je čistokrevným Japoncem. Inženýři si dali velmi záležet na vyladění sportovních prvků. Dlouhá kapota kontrastuje celkovým kompaktním rozměrům, šmrnc automobilu pak dodávají nejrůznější prolisy a také svažující se střecha a členité části karoserie.

Supra by se měla stát odrazovým designovým můstkem pro následující novinky od Toyoty. Velmi výrazné jsou například diodové světlomety se šesticí zdrojů s integrovanými ukazateli směru a světly denního svícení. Designéři si na sporťáku přáli velká kola a tak budou evropští zákazníci automobil dostávat na devatenáctipalcových kovaných kolech s velmi tenkými paprsky, které na vozu vypadají skvěle.

Na rychlou jízdu se soustředí také interiér. Přístrojová deska je posazena velmi nízko tak, aby bylo z vozu vidět ven naprosto bez problému. Jedinou menší překážkou je pouze 8,8“ obrazovka posazená na vrchu přístrojové desky.