BMW X3 se po silnicích prohání od roku 2003, kdy představovalo SUV využívající techniku třetí řady. Nová generace, která je v pořadí již třetí a nese označení G01 se nyní představila světu. Čím se liší od svého předchůdce?
Pokud bychom vedle sebe postavily novinku a jejího předchůdce, zjistíme, že velké změny se odehrály především ve vzhledu vozu. Světlomety se zúžily, a dostaly novou LED techniku. Stejné je to i u mlhových svítilen, které nemají tvar kulatý, ale podlouhlý. Zadní lampy, taktéž s technologií LED, rozvíjejí stávající tvar, avšak v kontextu zádě vypadají zcela jinak. Za příplatek je dokonce možné doplnit je o prostorový efekt. V zadní části zaujmou také nově tvarované koncovky výfuku a i elektricky ovládané víko kufru.
Boční strany vozu vynikají novou aerodynamikou. Čelní skla byla opatřena technologií, která snižuje hlučnost v kabině. Zákazník si pro svůj nový vůz bude moci vybrat také 18 či 21 palcová kola. Pokud nahlédneme do interiéru vozu, pak zjistíme, že kabina je evolucí předchůdce. Střední část přístrojové desky je natočená k řidiči a vyznačuje se úbytkem hran a větším množstvím oblin. Zavazadelník celého vozu poskytne místo 550 litrů a po zvětšení dokonce 1600 litrů. Výbava vozu bude nabízena ve třech variantách a to xLine, Luxury Line a sportovní M-paket.
Pohonem vozu bude čtyřválec 20i a 30i, ke kterým se časem doplní i M40i, který bude představovat vrcholovou motorizaci. Co se týče dieselu, tak k dispozici bude čtyřválec 20d a také šestiválec 30d. Více však trend doby nedovolí. Všechny motory jsou k dispozici s osmistupňovou samočinnou převodovkou steptronic. Manuál zatím v nabídce není. Co ovšem v nabídce je, jsou některé pokročilé systémy jako BMW CoPilot, Active Cruise Control a za příplatek by měl být k dispozici také poloautonomní řízení. Jak přesně bude fungovat však není známo.