Cupé-kabrio se vzepnutým koníkem ve znaku bylo vždy trochu baculaté. Neplatí to však o jeho novém nástupci, který výrazně pohubnul a nabral i nějaký ten sval navíc. Výsledkem je Ferrari, které vypadá skutečně velice dobře.
Automobilka Ferrari výrazně překvapila, když oznámila, že na Frankfurtský autosalon přiveze nástupce nejmenšího modelu California. Novinka nese název podle malého města na jihu Itálie a to Portofino. To však není jediná změna. I přesto že vychází stále z konceptu kupé-kabrio, oproti předchůdci se vůz vydal trochu jiným směrem.
Automobil je daleko, více agresivnější a hrdě se hlásí ke svým větším bratrům z Maranella. Na ně odkazuje především svými designérskými detaily, jako jsou protažené světlomety, které jasně evokují 812 Superfast.
Předchozí model měl trochu problémy s korpulentností svých zadních partii, s čímž se do jisté míry potýká i Portofino. Zdaleka ne však tak okatě. I přesto zde však zůstává masa plechů. Vše však poměrně chytře zachraňuje difusor, který je tvarovaný ve stylu přídě a celkově tak poukazuje na to, že automobil není žádné ořezávátko.
Interiér automobilu velmi umně kombinuje tvary klasické pro italské sportovní vozy s nejmodernější technikou. Díky tomu máte skutečně pocit že sedíte ve Ferrari a to i přesto, že interiér je vybaven notnou dávkou displejů. Hlavní dotyková obrazovka má 10,25 palce a velice kvalitní obraz díky vysokému rozlišení. Zaujme také volant, který je doslova posetý tlačítky. Zde najdete všechny podstatné ovladače, jako například přepínač jízdních režimů či startovací tlačítko.
Co se komfortu ve vozu týče, o ten starají nastavitelná sedadla, které skvěle obejmou tělo a rychlost a zatáčky si tak s Portofinem skutečně užijete. Všude je použitá kůže, jen lacinější plasty trochu kazí dojem. Zadní sedadla jsou však jen jakousi nouzovkou, které zcela chybí prostor pro nohy.