Automobilka Volkswagen připravuje své zcela nové logo. Chce se tím odstřihnout od aféry Dieselgate a vstoupit vstříc oblasti elektromobility.
Volkswagen dostane nový znak
Volkswagen je velmi dobře znám svým konzervativním přístupem, což je patrné i na jeho logu, které používá již od svého počátku, přičemž jeho design se vždy měnil jen minimálně. Poslední změnou si prošel v roce 2012 a po šesti letech opět přišel čas na změnu, která má prý být výraznější než ty minulé.
Značka ztratila část své přitažlivosti tím, jak moc se snaží být německá. To by mělo změnit právě nové logo, které by mělo být více, emotivnější a barevné. Nové logo by mělo být představeno již v příštím roce a automobilka v současné době úzce spolupracuje s různými reklamními agenturami. Logo by mělo více oslovit mladé zákazníky a ukázat jim, že automobily nejsou něco překonaného. Nové logo tak má prý skvěle působit nejen na předních maskách vozů, ale i na obrazovkách telefonů a tabletů.
Inovativní tradice
Inovativní přístup je však jen jedním z důvodů. Dalším důvodem změny loga je také definitivní odstřihnutí od minulosti spojené s aférou Dieselgate a zdůraznění budoucích plánů automobilky, které se týkají především elektromobility. Jako první by nové logo měla dostat osmá generace Golfu.
Jak moc se současné logo automobilky promění, můžeme momentálně jen odhadovat. Jednoduché kruhové logo je však součástí automobilky již od jejího začátku a ještě před válkou byla písmena VW obkroužena ozubeným kolem spolu s motivem svastiky, tedy znakem nacistického Německa. V průběhu války však kříž zmizel a po válce zmizelo také ozubené kolo, které nahradil jednoduchý kruh. Postupem času přešel Volkswagen na modrou barvu loga, která je v různých odstínech používána dodnes. V roce 2000 dostal znak optickou plastičnost, což je součástí znaku i dnes.