Ford Focus ve své ostré verzi patří mezi nejoblíbenější hot hatche. Nyní je tu jeho nejnovější generace a Ford si na ní dal skutečně záležet.

Příchod ST

Ford konečně dlouho očekávanou novinku odhalil. Ta skutečně disponuje přeplňovaným zážehovým čtyřválcem 2.3 EcoBoost, který známe například z Mustangu, jak se dlouho spekulovalo. I přesto bude stále dostupný vznětový turbodiesel 2.0 EcoBlue.

Poháněná jsou přední kola v kombinaci s benzínovým motorem, je však nově využíván elektronický samosvorný diferenciál, který napomáhá stabilitě v zatáčkách. V kombinaci s trvale řízeným tlumením CCD umožňuje navíc upravovat chování vozu dle nálady řidiče.

„Inteligentní technika umožní udělat z Focusu ST Jekylla i Hydea, když pomocí stisknutí tlačítka promění rafinovaný tourer do soustředěného výkonného auta,“ říká šéf evropské divize Ford Performance Leo Roeks, který dodal, že pří vývoj vozu byly využity poznatky z vývoje Fordu GT či Focusu RS.

Vzhled

Novinka zaujme svým sportovním zevnějškem, který způsobuje nová maska chladiče pro lepší chlazení motoru či výraznější spoiler. Vzadu ovšem chybí působivá centrálně umístěná koncovka výfuku, což je dle Fordu z důvodu praktičnosti, protože koncovky po stranách umožňují montáž tažného zařízení. Uvnitř vozu najdeme například volant s velice masivním věncem či sedačky od Recara.

Novinka by se měla začít prodávat v létě 2019 a stejně jako předchůdce bude dostupná nejen coby pětidvéřový hatchback, ale také jako praktičtější kombík.