Hyundai představila novou generaci modelu Tucson, který se dočkal nejen přepracovaného designu, ale dostane také pořádnou porci elektrifikovaných pohonných jednotek.
Revoluční klasika
Tucson je kompaktní SUV nabízené od roku 2004 a za tu dobu si na své konto připsal na Sedm milionů prodaných kusů. Minulá generace vozů byla velmi populární a přesto se automobilka odhodlala ke kroku, ve kterém neuskutečnila evoluci vozu, ale rovnou rozpoutala malou revoluci.
Ta se týká především designu automobilu, který se opírá o nový designový jazyk pojmenovanou Sensuous Sportiness. Ten promlouvám především skrze ostré hrany a extravagantní styl, které jsou znát hlavně v předních partiích. Automobilka se nechala slyšet, že díky tomu bude vůz jasně rozeznatelný v již tolik nabitém segmentu kompaktních SUV.
Revoluce se koná také v interiéru vozu. Ústředním prvkem je zde obrazovka multimediálního systému, začleněná do středového panelu. Ta je doplněna o dotykové ovladače pod svou plochou, skrze které lze ovládat klimatizaci a další funkce vozu.
Změnu prodělal i digitální přístrojový panel, který pozbyl tradiční kapličky a nově přibyla i linie, která obtáčí celou posádku a která obsahuje i výdechy ventilace. Na středovém tunelu lze také nalézt tlačítka, kterými je ovládána automatická převodovka.
Změny se odehrávají i pod kapotou, kde je nabídka elektrifikovaných motorů, o které Hyundai tvrdí, že je nejrozsáhlejší v celém segmentu. K dispozici je totiž benzínový i naftový mildhybrid, full hybrid i plug-in hybrid.
Novinka je globálním modelem. Na domácím, tedy korejském trhu se začne prodávat ještě tento měsíc, jinde ve světě, a to i včetně Evropy, pak vstoupí do prodejů v první polovině roku 2021. O výrobu vozů pro Evropské trhy by se měl postarat závod v českých Nošovicích.