Mercedes AMG GT2 Pro debutoval pro bohaté nadšence motoristického sportu, kteří chtějí vyrazit na trať. Ale ne nutně ti, kteří chtějí jít závodit. Ceny začínají na 479 000 eur (v přepočtu cca 11,5 milionu korun).
Technické parametry
Pro používá jako výchozí bod stávající Mercedes-AMG GT2. Nová varianta získává systém Push2Pass, který dočasně zvyšuje výkon z 4,0litrového V8 s dvojitým přeplňováním na 739 koní (551 kilowattů) oproti standardním 697 k (520 kW) při běžné jízdě. Sekvenční šestistupňová převodovka má upravené převodové poměry.
GT2 Pro také dostává sadu čtyřsměrně nastavitelných tlumičů, zatímco stávající pásový stroj používá třísměrně laditelné kusy. Mercedes u nového modelu vylepšuje aerodynamiku přidáním větších koncovek na zadní křídlo.
Všechny GT2 Pro se dodávají s matně šedým tělem s modrozelenými pruhy. 18palcová kola mají odpovídající barevné schéma. Prvky karoserie z uhlíkových vláken jsou lesklé. V kabině mu lak na středové konzole dodává namodralý odstín. Klimatizace zajišťuje řidičům pohodlí během jízdy na trati. Pro bezpečnost je vůz vybaven uhlíkovým bezpečnostním článkem, pětibodovým pásem, bezpečnostními sítěmi, hasicím přístrojem a odsávacím poklopem na střeše.
Kupující také získají řadu příslušenství zaměřeného na trať. Puma dodává závodní kombinézu, rukavice, boty a dokonce i soutěžní spodní prádlo – pro každý případ. Nechybí ani helma Bell s designem Mercedes-AMG GT2 Pro.
Mercedes nabízí několik možností pro zákazníky, kteří hledají další vybavení. Bezpečnostní buňka pro cestující znamená, že druhý cestující může jet po trati. K dispozici je také chlazení sedadla a přilby a pitný systém. Kupující si dokonce mohou zajistit instruktáž od člena týmu Mercedes-AMG Driver Pool.
Zatímco GT2 Pro není v dodávce legální pro závody, kupující jej mohou snížit, aby byl legální pro soutěž. Zákazníci dokonce získají přednostní přístup pro vstup na závody AMG Racing Series.
AMG GT2 a Pro nejsou jedinými variantami závodních vozů pro toto sportovní kupé Mercedes. V srpnu automobilka představila GT3 Edition 55 v limitované edici pouhých pěti kusů. Model neměl homologaci FIA pro soutěž, takže společnost posunula 6,3-litrový V8 na 650 koní – asi o 100 koní více než běžná GT3. Společnost si za ně účtovala zhruba 620 000 dolarů (625 000 eur).
Mercedes možná má na obzoru vysoce výkonné AMG GT legální pro silnice. Concept E Performance měl kromě 4,0litrového motoru V8 s dvojitým turbodmychadlem také elektromotor na zadní nápravě. Automobilka uvedla, že celkový výkon systému byl přes 800 koní.