ŠKODA AUTO plní plány své modelové ofenzívy pro rok 2013. Na konci června přijdou na evropské trhy omlazené modely ŠKODA Superb a Superb Combi. Celkem chce letos ŠKODA AUTO představit osm nových nebo přepracovaných modelů. Do roku 2018 má pak česká značka
Výrazné omlazení vlajkové lodi značky ŠKODA
„Rok 2013 je pro nás ve znamení modelové ofenzívy,“ říká předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Osm náběhů modelových novinek za jediný rok – to tu ještě nebylo. S přepracovanými modely Superb zahajujeme jen několik týdnů po představení nové generace modelu ŠKODA Octavia další stupeň naší modelové ofenzívy.“
Inovované modely ŠKODA Superb a Superb Combi zaujmou novým, výrazným designem, dostatkem prostoru, svěžím interiérem, nižší spotřebou a prvky moderní techniky. „Díky rozsáhlé modelové péči jsou nyní liftback i kombi ještě modernější a atraktivnější. Superb stanovuje měřítka ve své třídě. Jinými slovy: dostatek místa, vynikající funkčnost, vysoký komfort, špičková bezpečnost, skvělý poměr ceny a nabízené hodnoty a nadčasová elegance. I v naší vlajkové řadě chceme našim zákazníkům nabízet o kus auta víc. Omlazení a rozšíření naší modelové palety nám poskytne silný základ pro pokračování pozitivního vývoje naší značky i v letošním roce,“ říká předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO.
ŠKODA Superb: úspěšný vrcholný model s dlouhou tradicí
Vrcholný model mladoboleslavské značky získal nový, výrazný vzhled v duchu nového designového jazyka značky ŠKODA. Nové atraktivní prvky dodávají modelům Superb a Superb Combi na modernosti, reprezentativnosti a eleganci: se suverénní přídí, atraktivní zádí, jasnými tvary a precizními liniemi. Změnami prošel také interiér: s novými volanty a potahovými látkami, novými dekory a barevnými kombinacemi přístrojové desky. K tomu se přidávají i nové kombinace motorů a převodovek; zákazníky potěší také snížení hodnot spotřeby a emisí. Atraktivitu vlajkové lodi ŠKODA AUTO dále zvyšují inovativní technické novinky, mezi něž patří parkovací asistent druhé generace nebo zjednodušená obsluha unikátního konceptu zádě TwinDoor.
Současně si však nový Superb a Superb Combi zachovávají vlastnosti, pro které je tato modelová řada tolik oblíbená u zákazníků již dvanáct let: spoustu místa pro posádku i její zavazadla, příkladnou bezpečnostní výbavu, „Simply Clever” prvky, vysokou funkčnost karoserie liftback a kombi. Patří sem i detail, který je jinak vyhrazen segmentu luxusních limuzín: cestující mají v levých zadních dveřích k dispozici speciální přihrádku s deštníkem.
Nový Superb je navíc ještě úspornější než dosud: spotřeba a emise jednotlivých motorů klesla až o 19 %, především díky rozsáhlému nasazení systémů Start-Stop a rekuperace brzdné energie. V ekologickém provedení GreenLine dosahuje ŠKODA Superb emisí CO2 ve výši pouhých 109 g/km, což odpovídá spotřebě 4,2 litru nafty na 100 km.
Jméno Superb má v nabídce mladoboleslavské značky dlouhou tradici. Když přišel v roce 2001 první novodobý Superb, symbolicky navázal na velké reprezentativní limuzíny ŠKODA, které se vyráběly v letech 1934 až 1949. V roce 2008 byla uvedena druhá generace modelu Superb s inovativní zádí TwinDoor, od roku 2009 doplněná verzí kombi. Do dnešního dne prodala ŠKODA AUTO na celém světě zhruba 557 000 vozů Superb a Superb Combi. V roce 2012 dodala automobilka svým zákazníkům zhruba 109 100 vozů řady Superb, z nichž přibližně 40 % směřovalo k zákazníkům v Číně.
Největší modelová ofenzíva v historii značky
Superb a Superb Combi jsou v současné době nejmladší novinkou uvedenou v rámci největší modelové ofenzívy značky ŠKODA v celé její 117ti-leté historii. Do roku 2015 automobilka obmění celou svou modelovou paletu a rozšíří ji do dalších segmentů, přičemž v průměru každých šest měsíců přijde na trh jeden nový nebo přepracovaný model.
Jako první zástupce modelové ofenzívy přišel koncem roku 2011 nový malý vůz ŠKODA Citigo. Od podzimu 2012 je na evropských trzích přítomný nový kompaktní rodinný vůz ŠKODA Rapid. S modely Citigo a Rapid rozšířila ŠKODA AUTO počet svých modelových řad z pěti na sedm. Oba vozy jsou na trhu úspěšné. Citigo, prodávané pouze v Evropě, přesvědčilo ve svém prvním prodejním roce 2012 na 30 000 zákazníků. Také Rapid zaznamenal velmi příznivé ohlasy a získal řadu národních i mezinárodních ocenění. Oba nové modely se také mohou pochlubit nejlepším možným hodnocením pěti hvězdiček v nárazových testech Euro NCAP.
Počátkem ledna 2013 vstoupila na trh nová ŠKODA Octavia. Dosavadní reakce zákazníků a médií jsou velice pozitivní. „Octavia je klíčovým modelem naší značky,“ říká Winfried Vahland. Nejprodávanější model české automobilky přesvědčí vlastnostmi tolik typickými pro vozy značky ŠKODA: velkorysou nabídkou prostoru, novým designem, vysokou funkčností, moderními bezpečnostními a komfortními systémy, nízkou spotřebou, řadou „Simply Clever” prvků a výhodným poměrem ceny a nabízené hodnoty.
Posilování mezinárodní působnosti a strategie trvale udržitelného vývoje GreenFuture
Modelová ofenzíva je jedním z hlavních pilířů růstové strategie ŠKODA 2018. Do roku 2018 se má prodej vozů značky ŠKODA zvýšit na minimálně 1,5 milionu ročně. Pro dosažení tohoto cíle automobilka sází na domácí evropský trh a stále silněji i na růstové trhy Číny, Ruska a Indie.
V rámci růstové strategie zvýšila automobilka také své úsilí v oblasti trvale udržitelného rozvoje. Všechna k tomu potřebná opatření shrnula ŠKODA AUTO do strategie GreenFuture. Cílem je, aby všechny modely ŠKODA byly ještě úspornější a nakládání se zdroji ve výrobě a prodeji ještě ekologičtější. Pod heslem GreenProduct chce značka dále snižovat průměrné emise CO2 všech modelů. V rámci GreenFactory se jedná především o to, snížit do roku 2018 parametry jako je spotřeba energie a vody nebo množství odpadů a emisí na výrobu jednoho vozu o 25 %. Třetím pilířem strategie trvale udržitelného rozvoje společnosti ŠKODA AUTO je GreenRetail. Tato část se soustředí na ekologické chování prodejců a servisů.