Během dvou let bychom se měli dočkat nového provedení nejostřejšího nabízeného Golfu. A Volkswagen slibuje, že bude opravdu extrémní.
Nové ostré R
Osmá generace legendy zamíří do prodeje již v příštím roce, přičemž by se mělo jednat opět o velice univerzální automobil. Krom klasické varianty přijde ke slovu také hot hatch a vedle ikonického GTI bude postavené také zcela nové R, které bude hodně zajímavé.
„Značka R se stane extrémní,“ řekl Jürgen Stackmann, prodejní a marketingový šéf společnosti. „Takové auto může jít nad rámec racionality. Nikdo nepotřebuje kompaktní vůz s výkonem 400 koní, ale existuje tu pro něj místo? Ano. A přesně sem R patří.“
Na podrobné technické specifikace si budeme muset ještě ale počkat. Očekávat však můžeme pohon dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 400 koní. Chybět by neměla sedmistupňová převodovka DSG, která bude posílat sílu motoru na všechny čtyři kola.
Bude i hybrid
Pro nový golf se počítá s nasazením mild-hybridní technologie se 48V palubní sítí a platit by to mělo také pro verzi R. Hybridní technologie by mu mohla pomoci při akceleraci a zároveň řidiči ušetřit trochu toho paliva v běžném provozu. R verze by navíc mohla dostat velmi agresivní vzhled. Předběžně se hovoří o použití uhlíkových vláken, ostrých náraznících a hned čtyřech koncovkách výfuku.
„S výraznějším designem se můžeme posunout zase o kousek dále. Značka R zamíří mezi vozy orientované na výkon, kde jsou zákazníci ochotni utratit značné množství finančních prostředků,“ dodává Stackmann a vysvětluje, proč takové kroky Volkswagen plánuje.
Další R
Golf R však nebude jedinou variantou. Wolfsburg má v plánu udělat ostré R verze také v případě T-Rocku a Tiguanu, tedy u sourozenců Audi SQ2 a SQ5. A jak dál? „Erko“ určitě najde svou roli i v elektrorodině I.D. „Projekt I.D. R Pikes Peak ukazuje, že značka R má smysl i v elektrickém světě. Nemůžeme se spoléhat jen na konvenční pohonné jednotky. Je to pro naši značku nový rozměr,“ dodává Stackmann.