Estonsko je nyní svědkem testování novinky od automobilky Škoda, jménem Karoq. Ten by se měl stát pokračovatelem úspěšného modelu Yeti a nástupcem prvního SUV z Kvasin jménem Kodiaq.
Automobilka se rozhodla, že i přesto že se Yeti hezky pamatuje a dobře vyslovuje, bude se držet koncernových zásad a sjednotí názvy svých SUV modelů do jednoho podobného celku. Jméno Yeti tak bylo uspáno a oživen byl Karoq. Automobilka nám nyní poskytla fotografie z prvních testů vozu, na kterých je automobil stále zahalen do kamuflážního hávu.
Novinka přináší oproti modelu Yeti značný nárůst svých rozměrů. Vůz stojí na platformě MQB, díky které je o 160 milimetrů delší než Yeti. Rozměrově automobil odpovídá modelu Alteca od Seatu, se kterou sdílí nejen platformu, ale také veškeré pohonné jednotky i volitelný pohon všech čtyř kol a mezinápravovou spojkou Haldex páté generace a speciálním režimem Offroad.
Automobilka slibuje větší rozměry i pro cestující jak vzadu, tak i vepředu. A některými parametry svého španělského sourozence dokonce předčí, jako je tomu například u objemu zavazadlového prostoru. Více s ním má však společného. Na přiložených fotografiích jde jasně vidět, že novinka se Altece podobá skutečně výrazně. Hlavní odlišnosti najdeme vepředu, kde na nás hledí hned čtyři světlomety s diodovou technikou. Záď vozu se mírně liší tvarem víra kufru a také grafikou diodových svítilen.
Novinkou je také digitální přístrojový štít, který byl jako první očekáván u Superbu, ale Karoq příjemně překvapil. Panel nabízí celkem čtyři druhy uspořádání a to klasické s otáčkoměrem a rychloměrem na klasických místech, poté digitální, jehož součástí je mapa navigace. Pak tu máme Inprofile, kdy je uprostřed preferovaný zdroj a nahoře a po stranách dodatečné informace. A konečně také redukované uspořádání pro noční jízdu.