Poprvé si jej mohli zákazníci dovézt domu v září a už o měsíc později se jednalo o nejatraktivnější volbu všech elektromobilistů.
Pokračovatel Brouka?
Není tajemstvím, že Volkswagen chce se svým modelem ID.3 rozpoutat podobnou revoluci, jakou se mu povedlo uskutečnit s legendárním Broukem. Má jít o dostupný elektromobil, který si však zažil poněkud rozpačitý vstup na trh kvůli softwaru. Vše ovšem bylo vyřízeno a ID.3 prozatím plní svou misi na jedničku.
Během října se stala nejprodávanějším elektromobilem v Evropě s více než deseti tisící registrovanými kusy. Podařilo se mu tak překonat i dlouhodobou jedničku Renault Zoe. Alespoň tak hovoří statistiky společnosti JATO Dynamics, která brala v potaz prodeje z 27 evropských zemí.
„Podobně jako poptávka po Tesle Model 3 je Volkswagen ID.3 dalším příkladem toho, jak chuť ke konkurenceschopným a stylovým elektromobilům stále každým dnem roste,“ komentuje říjnový výsledek ID.3 Felipe Munoz, globální analytik JATO Dynamics.
Právě Model 3 od Tesly během svého příchodu do Evropy zabodoval podobným způsobem, nyní však ve výčtu deseti nejúspěšnějších elektromobilů chybí. Volkswagenu iD. 3 se navíc povedlo dosáhnout úspěchu i v absolutním pořadí. V rámci všech modelů se totiž umístil na slušné 29. pozici. ID.3 se tak značnou měrou podílelo na rekordním počtu 71,8 tisíc celkově zaregistrovaných vozidel čistě na elektřinu, kterých bylo o 197 %v meziročním průměru.
Zajímavé je, že právě problémy s elekronikou modelu nakonec výrazně pomohly. Podzimnímu příchodu na trh předcházela sériová výroba, která začala již rok předtím. Při uvedení na trh tak automobilky měla dostatečné množství vozů, aby mohla bez problému uspokojit i tak velkou poptávku a tím zásobit celou Evropu. V opačném případě by se jinak dělo pozvolna a postupně a zmíněné rekordy by nikdy nepadly.