Výroba nových pneumatik pro starší vozy je těžší, než si možná myslíte. Pro optimální výkon chcete použít vzory běhounu a konstrukční metody, podle kterých byl vůz původně navržen, a pokud jde o vzhled, chcete, aby se vzhled co nejvíce podobal skladu. Moderní směsi však přinášejí obrovská zlepšení v bezpečnosti, ovladatelnosti a jízdní kvalitě. Ideální je zkombinovat oldschoolový vzhled a konstrukci s moderní gumou. Pirelli ve nedávno oznámilo, že vyrábí takovou pneumatiku pro Ferrari Enzo.
Staré nové pneumatiky
I když je těžké představit si Enzo jako „staré auto“, supersportovní vůz V-12 byl uveden na trh před více než 20 lety. Nové pneumatiky Pirelli P Zero Corsa System pro Enzo se dodávají v rozměrech OEM – 245/35ZR19 vpředu, 345/35ZR19 vzadu – a vypadají úplně stejně jako pneumatiky na původním voze. Ale toto je fakticky nová pneumatika, vyvinutá ve spolupráci Pirelli a Ferrari.
Vývoj a výroba nové pneumatiky je obrovský úkol, zvláště když se bude vyrábět pouze v malých množstvích. Ferrari vyrobilo pouze 399 exemplářů Enza, takže trh s těmito pneumatikami je nepatrný.
Pirelli vyrábí řadu nových pneumatik pro stará auta v rámci svého programu Collezione. Můžete získat nové CN36 o šířce 185 pro vaši ranou 911 nebo bláznivé Cinturato P7 pro váš Countach Quattrovalvole. (Michelin má také podobný program.) Pirelli již vyrobilo nové pneumatiky starého vzhledu pro F40 a F50 a v rámci této nové spolupráce jim Ferrari dalo oficiální požehnání. Obě společnosti také oznámily připravovanou pneumatiku pro 288 GTO, Cinturato P7 v neobvyklém rozměru 225/50R16 vpředu, 265/50R16 vzadu.
Pirelli ani Ferrari neoznámily cenu ani datum dostupnosti pneumatik Enzo. Předpokládáme, že budou drahé, stovky dolarů za kus, ale pokud si můžete dovolit Enzo, neměl by to být problém.