Bugatti vyvinulo nový podvozek pro hypercar Tourbillon. Měnící se předpisy a nový hybridní pohon znamenaly, že francouzská automobilka nemohla znovu použít platformu, která byla základem Veyronu i Chironu. Výsledky jsou mimořádné, jak je vidět na fotografiích a videu, které Bugatti právě vydalo.
Pokochejte se úžasným podvozkem
Říci, že inženýři měli problém zabalit všechno, by bylo podcenění. Zadání pro Tourbillon bylo auto, které nebylo o moc větší než Chiron, ale s motorem V-16 spárovaným s elektromotorem a dvouspojkovou převodovkou, dvoumotorovou přední nápravou a bateriemi, které to celé poháněly. V-16 je delší než starý motor Bugatti W-16 a všechny elektrické věci také zabírají spoustu místa.
Bugatti přesunulo V-16 blíže k zadní přepážce s palivovými nádržemi na obou stranách; baterie jsou uspořádány do tvaru „T“ za sedadly a ve středovém tunelu; sedadla jsou posunuta blíže k sobě a upevněna na místě, aby se zmenšila přední plocha; pedály a kolo se vrátí zpět k řidiči; přední elektromotor sedí hned za (malým) zavazadlovým prostorem. Přes to všechno je rozvor Tourbillonu jen o něco málo delší než u Chironu a linie střechy je ještě nižší.
Důležitou inovací pro udržení velikosti pod kontrolou je difuzor z uhlíkových vláken, který funguje jako zadní nárazová konstrukce, čímž eliminuje potřebu samostatného nosníku. Existují další úžasné detaily. Tourbillion má osm chladičů a používá „skeletonizovaná“ 3D tištěná příčná ramena od společnosti Divergent, která stojí za Czingerem 21C.