Porsche v současné době pracuje na nástupci dnešní 718 známé jako Cayman či Boxter. Vyvíjet by se měla jeho elektrická i hybridní verze.
Elektrický Cayman
Porsche již delší dobu koketuje s elektrickou verzí svého sporťáku 718 Cayman/Boxter. Ještě v roce 2017 tvrdila, že tehdejší technologie neumožňuje vznik takového automobilu, protože by se nevyrovnalo konvenčním verzím, ovšem v tomto roce je již vše zcela jinak. „Už máme prototypy příští 718 jezdící na elektřinu, hybridní prototyp teprve chystáme,“ přiznává šéf automobilky Porsche Oliver Blume s tím, že o definitivní podobě hybridní verze teprve bude muset být rozhodnuto.
Dvě platformy
Elektrická verze však nemá schválenou svou definitivní podobu, protože interní studie ukázaly, že baterie prozatím nejsou natolik pokročilé, aby umožnily dojezd vyšší než 300 kilometrů, aniž by musela být výrazněji upravována platforma pro tento sporťák. I proto Porsche zvažuje, že by automobil mohl stát na platformě PPE, přizpůsobené celoelektrickému pohonu, zatímco hybridní varianta by stála na současné architektuře. K tomuto netradičnímu kroku chce Porsche přistoupit už u další generace Macanu. „Minimálně dva až tři roky budeme mít obě generace Macanu. Poté se rozhodneme, zda spalovací motory přizpůsobit normě Euro 7, nebo jít čistě cestou elektřiny,“ říká Blume
Příští generace 718 je určena na rok 2022 přičemž konvenční verze bude nadále využívat plochý dvoulitrový čtyřválec. Elektrické varianty mají být odvozeny z těch vyvíjených pro větší 911, která má jako mildhybrid dorazit v rámci modernizace ještě letos.