Německo poprvé za pět let zaznamenalo pokles prodeje nových osobních vozů. V loňskem roce se prodeje snížily o 0,2% na 3,44 milionu kusů.
Vina automobilek
To je výsledek statistiky spolkového úřadu pro motorová vozidla KBA, který má největší automobilový trh v Evropě pod drobnohledem.
Na prodej automobilů mělo negativní dopad zavedení přísnějších pravidel pro testování emisí. Automobilky si totiž nedokázaly včas zajistit potřebná povolení pro všechny modely, takže musely přikročit k částečnému omezování výroby, jak uvádí agentura DPA.
Údaje KBA rovněž poukazují na pokles podílu naftových vozů na celkový prodej automobilů na 32,3% z 38,8 % v roce 2017. Opadající zájem o naftové vozy nepůsobí dobře na obyvatele měst, kteří mají strach z překračování limitů pro oxid dusičitý.
Jiný kraj, jiný mrav
Tento týden již byly zveřejněny údaje o loňském vývoji prodejů na některých dalších automobilových trzích, které patří k těm významnějším. Ve Spojených státech se prodeje loni zvýšily o 0,3% na 17,27 milionu vozů. Ve Francii pak vzrostl téměř o tři procenta na 2,17 milionu vozů.
U nás se poptávka po naftových vozech stále setkává s vyrovnanou křivkou. Paradoxně se však do budoucna očekává vyšší počet nově přihlášených naftových vozů poté, co v Německu začnou být naftové vozy natolik pronásledovány, že se jich jejich majitelé začnou zbavovat. To bude příležitost pro místní dovozce ojeti, kteří budou počty nabízených ojetých naftových vozů navyšovat.