Prodejní síť značky ŠKODA v budoucnu zazáří novým leskem: Více než 5 300 obchodních míst na celém světě se bude prezentovat v modernější a atraktivnější formě, která nabídne dostatek místa pro rozšířenou modelovou paletu. Důkladně změněný vzhled, založený
Nový showroom ŠKODA
Svěží barvy, jasný styl, otevřenost a transparentnost – tím se vyznačují nové prodejní prostory autosalonu ŠKODA i uvnitř. Zároveň byly navrženy tak, aby umožňovaly optimální proces péče o zákazníky. Nový koncept nabízí rychlou, přímou a jednoduchou komunikaci se zákazníkem. „Prodejní místo je pro zákazníka hlavně místem zážitku. Zde se dostátá do přímého kontaktu se značkou a jejími produkty. Nové uspořádání vybízí k návštěvě, je mladé a moderní. Zkrátka: zákazník se zde cítí dobře a naše vozy tu dobře vypadají,“ doplňuje Koucký.
‚Power of ŠKODA‘
Nejvyšší prioritou interiérových architektů byla funkčnost a jednoduchá orientace pro zákazníky. Design je plně podřízen funkci. Stejně jako u exteriéru platí i pro nové prodejní prostory, že všechny nové prvky jsou koncipovány z pohledu zákazníka. Uplatní se tu nové designové prvky, kvalitní materiály a rozšíření komunikační plochy. Základní barvou je bílá, doplněná zelenou, k tomu ladí teplé dřevěné odstíny nového nábytku. To vše – zasazeno do prostředí s efektně řešeným osvětlením – zajistí příjemnou atmosféru. Prostory jsou vzdušené a velkoryse uspořádané.
Simply Clever with a human touch
Po vstupu do autosalonu zelenou lobby upoutá pohled zákazníka nová hlavní komunikační – tzv. Highlight – stěna naproti vchodu. Je klíčovou součástí showroomu. Stěna se skládá ze dvou sekcí: nahoře je velké logo ŠKODA, dole grafické motivy, které je možno pravidelně měnit. Stěna slouží jako pozadí pro aktuální model značky ŠKODA, zvaný ‚Hero Car‘. Prodejce tedy na atraktivním místě může prezentovat nejnovější modely. Vystavený vůz tu stojí na vlastním, čestném místě, na vyvýšené ploše.
Prvním záchytným bodem je uvítací zóna, která se dle nového konceptu showroomu nachází mezi vstupem a Highlight stěnou. Zde bude zákazník přátelský přivítán, nemusí tedy sám vyhledávat prvního pracovníka zastoupení značky.
Hned vedle je nově uspořádaná čekací zóna. Zde se zákazník v případě potřeby může usadit na pohodlné klubové pohovce a překlenout tak případné čekání. Pro nejmenší je k dispozici bohatě vybavený dětský koutek. Kromě něj architekti počítají i s produktovou stěnou prezentující značku ŠKODA. Její součástí je mimo jiné i automat na kávu a nápoje, stejně jako aktuální značkové zboží s logem ŠKODA a značkové příslušenství.
Důležitou součástí nové koncepce showroomů je konfigurátor vozu. Na diodové obrazovce si může zákazník pomocí konfigurátoru prohlédnout celou paletu modelů ŠKODA a společně s prodejcem si individuálně sestavit vůz podle svých představ.
Nově koncipovaná jsou i všechna pracoviště prodejců a servisních poradců: I zde dominují světlé, příjemné tóny a elegantní bílá. Nový tvar stolu umožňuje otevřenou atmosféru při rozhovorech se zákazníkem. Kontakt je spíše neformální a blízký. Všechna pracoviště prodejců se v provozně v ideálním případě nachází v přímém sousedství prezentovaných vozů.
Implementace plánovaná do konce roku 2015
Do samotného vývoje nového konceptu byli zapojeni i prodejci značky ŠKODA. Celkem bylo zohledněno více než 5 000 podnětů od obchodníků z celého světa. Finální koncept byl mezitím prezentován na všech trzích značky ŠKODA. První pilotní obchodní místa už přešla na nový design. Do konce roku 2015 se nový design rozšíří celoplošně, podle plánů, které jsou individuálně uzpůsobeny pro jednotlivé země.