› ŠKODA Handy patří dlouhodobě ke klíčovým projektům firemní strategie společenské odpovědnosti
› Handicapovaní spoluobčané mohou využít lepší služby, při pořízení vozu ŠKODA se jim dostane ještě větší podpory než doposud
› Nové standardy pro bezbariérová dealerství značky ŠKODA, hustší síť participujících obchodních a servisních míst
ŠKODA HANDY
Projekt ŠKODA Handy podporuje osoby se zdravotním postižením a jejich rodinné příslušníky již od roku 2010. Tento program právě vstupuje do další fáze svého vývoje, kdy handicapovaným motoristům a cestujícím nabídne ještě větší výhody. ŠKODA Handy centra jsou od letošního roku dispozičně i personálně vybavena tak, aby se stala skutečným partnerem zdravotně postižených osob při nákupu a servisu osobního automobilu značky ŠKODA.
Jako největší český průmyslový podnik se ŠKODA AUTO dlouhodobě angažuje ve prospěch společnosti. Pomoc spoluobčanům, kteří v životě neměli tolik štěstí, patří k nejdůležitějším bodům její politiky společenské odpovědnosti. Program ŠKODA Handy jež je jedním z projektů v rámci priority bezbariérové mobility, se zaměřuje na podporu osob se zdravotním postižením. „Značka ŠKODA vnímá sociální angažovanost jako nedělitelnou součást firemní kultury,“ říká šéf ŠKODA AUTO Česká republika Luboš Vlček. „ŠKODA Handy je jedním z pilířů naší CSR agendy. Těší mě, že i díky úsilí našich partnerů zapojených do tohoto projektu mohou občané s handicapem snáze překonávat překážky plynoucí ze snížené mobility,“ dodává Luboš Vlček. Během posledních 5 let využilo služeb programu ŠKODA Handy více než 3 000 zákazníků.
ŠKODA Handy centra pomáhají klientům při výběru vhodného vozu a jeho úpravách, ale také při jednání s úřady a další administrativou. Poradci poskytují komplexní servis a zákazníkům asistují při zpracování žádostí o státní příspěvky na zvláštní pomůcky i na mobilitu. Mohou zajistit pomoc s vyřízením vracení daně z přidané hodnoty při nákupu nového vozu do stanovené výše, doporučí nejlepší služby pro dofinancování koupě vozu a poradí se spoustou dalších detailů, které by jinak zákazník musel řešit vlastními silami. Mladoboleslavská automobilka však vychází vstříc držitelům průkazů ZTP a ZTP/P nejen kvalitním poradenstvím. Nejdůležitějším kritériem při pořízení automobilu bývá finanční podpora, proto handicapovaní motoristé mohou získat slevu na koupi nového vozu ŠKODA, popř. zakoupit prověřený automobil ze sítě certifikovaných a prověřených vozů programu ŠKODA Plus s možným odpočtem DPH. Kromě přímé slevy z doporučené pořizovací ceny automobilu v hotovosti i na úvěr je zákazníkovi obstaráno přihlášení vozu zdarma, což mu ušetří další peníze a spoustu času. Stejně jako u všech ostatních klientů je samozřejmostí výkup stávajícího vozu na protiúčet – ať už standardního nebo upraveného. Vzhledem k partnerství se ŠKODA Financial Services se handicapovaným nabízí také zvýhodněné financování. Při akontaci ve výši od 30 % se účtuje nulový úrok.
K programu ŠKODA Handy se v poslední době připojili další autorizovaní obchodníci. V současnosti jich na území České republiky operuje více než 90 a další budou přibývat. Všichni partneři projektu splňují podmínky pro bezbariérový přístup do svých provozoven včetně vyhrazených parkovacích míst a dalších stanovených standardů. Každý obchodník zapojený do projektu má ve svém týmu minimálně jednoho prodejce, který se věnuje handicapovaným zákazníkům. Tento specialista doporučí nejen vhodný vůz, ale současně navrhne i optimální úpravy, které lze u vybraného automobilu zrealizovat tak, aby maximálně vyhovovaly potřebám majitele.
Péče ŠKODA Handy center ovšem pořízením vozu zdaleka nekončí. Klientům je garantováno přednostní odbavení jejich automobilů při servisu nebo realizaci záručních i pozáručních oprav, přičemž se mohou spolehnout na zvýhodněné podmínky při realizaci servisních prací, nákupu náhradních dílů i příslušenství. Po dobu provedení nezbytného servisního zásahu mají možnost využít upravený vůz jako náhradní vozidlo. Seznam obchodníků, u nichž je náhradní vozidlo k dispozici, je aktualizován na webu ŠKODA Handy. Zapojení autorizovaní obchodníci poskytnou handicapovaným klientům vyzvednutí na zvoleném místě v okruhu 20 kilometrů zdarma před servisní prohlídkou i po ní. Specialisté jsou schopni nabídnout handicapovaným zákazníkům pomoc při nákupu automobilu nejen ve svých ŠKODA Handy centrech, ale také přímo v terénu – například u handicapovaných zákazníků v místě jejich bydliště. Mapa s přehledným výčtem jednotlivých autorizovaných obchodníků značky zapojených do programu ŠKODA Handy je k dispozici na internetové stránce programu: http://www.skoda-auto.cz/other/skoda-handy-mapa-prodejcu.
ŠKODA AUTO se na poli společenské odpovědnosti firmy (CSR) zaměřuje na čtyři základní pilíře. Vyjma témat bezbariérové mobility, kam patří právě program ŠKODA Handy, se dále koncentruje na podporu znevýhodněných dětí prostřednictvím projektu ´Rozjedu to´ ve spolupráci s Nadací Terezy Maxové, dopravní bezpečností mj. prostřednictvím programu: Výzkum dopravní bezpečnosti a technického vzdělávání. K tomu je nutno přičíst i výraznou ekologickou angažovanost, aktivní podporu regionů výrobních závodů ŠKODA AUTO a zapojení zaměstnanců do projektu Zaměstnanecké sbírky.