Mercedes-Benz nedávno odhalil třídu CLE, jediný štítek, který slouží jako náhrada za dvoudveřové verze předchozí generace třídy C a třídy E. Mercedes potvrdil, že kupé třídy CLE se dostane do prodeje začátkem roku 2024 jako model 2024. Následovat má kabriolet třídy CLE s automatizovanou měkkou střechou, ačkoli Mercedes neposkytl načasování kabrioletu.
Co lze od vozu očekávat?
Třída CLE je mechanicky příbuzná jak s nejnovější třídou C, tak s třídou E, ale co do velikosti a technologie se blíží umístění třídy E. Strategie je podobná tomu, co Mercedes udělal s třídou CLK před dvěma desetiletími. Třída CLK byla mechanicky podobná třídě C, ale byla umístěna výše. Při délce 191 palců je třída CLE o 6,5 palce delší než kupé třídy C a o 0,6 palce delší než kupé třídy E, které se brzy přestanou vyrábět spolu s jejich kabriolety.
Design třídy CLE je vpředu podobný jako u třídy C, i když se zdá, že třída CLE se vyznačuje svalnatějším postojem díky nižší kapotě a štíhlejším světlometům. Svalnatému postoji napomáhá i vytlačení předních kol až téměř k přední části vozidla. Design zadních světel je podobný tomu, co najdeme na přepracovaném kupé třídy GLC 2024, přičemž dva hlavní shluky jsou spojeny tenkým proužkem, což má za následek vzhled, který připomíná nataženou žvýkačku.
Design interiéru je stejný jako u nejnovější třídy C. K dispozici je 12,3palcový plovoucí displej pro sdružený přístroj a 11,9palcový plovoucí displej s orientací na výšku pro informační a zábavní systém. V kabině je také volant s plochým dnem, jedinečná sportovní sedadla, ambientní osvětlení a standardní 3D prostorový zvukový systém Burmester se 17 reproduktory (dva v každé přední opěrce hlavy) a podporou Dolby Atmos.
Třída CLE také využívá nejnovější digitální technologii, kterou Mercedes představil na začátku tohoto roku se svou přepracovanou třídou E pro rok 2024. To zahrnuje novou elektrickou architekturu, která řídí širokou škálu funkcí a bude podporovat bezdrátové aktualizace na cestách a také podporuje instalaci aplikací třetích stran. Mercedes uvedl příklady TikTok, Angry Birds, Zync video streaming a webový prohlížeč Vivaldi. Díky kameře umístěné na palubní desce směrem k řidiči a spolujezdci lze používat také aplikace jako Zoom, i když ne za jízdy.
Mercedes uvedl, že u třídy CLE bude standardem dlouhý seznam asistenčních prvků pro řidiče. Některé z nich budou zahrnovat automatické nouzové brzdění, aktivní řízení jízdního pruhu, hlídání mrtvého úhlu a parkovací senzory. K dispozici budou také funkce jako head-up displej a systém surround-view kamer.
Třída CLE bude v USA zpočátku nabízena ve třídách CLE 300 a CLE 450, přičemž obě obsahují standardní 48voltový mild-hybridní systém. CLE 300 bude poháněn 2,0litrovým turbo-4 s výkonem 255 koní, zatímco CLE 450 bude vybaven turbodmychadlem přeplňovaným 3,0litrovým řadovým šestiválcem s výkonem 375 koní. V každém případě bude standardem 9stupňový automat a pohon všech kol.
Kupující, kteří hledají vyšší výkon, se mohou těšit na dvojici stupňů AMG, které zhruba odpovídají třídám C 43 a C 63 SE Performance. C 43 generuje 402 hp z podobného pohonného ústrojí jako CLE 300, zatímco C 63 SE Performance stupeň využívá plug-in hybridní technologii spojenou s turbo-4 pro špičkový výkon 671 hp.
Informace o cenách pro třídu CLE 2024 budou zveřejněny blíže k uvedení na trh v příštím roce. Kupující, kteří hledají dvoudveřový vůz od Mercedesu, si mohou vybrat také z kupé GT nebo kabrioletu SL z portfolia AMG. SL byl přepracován pro rok 2022 , zatímco GT má být brzy přepracován. Prototypy nového GT byly spatřeny před pravděpodobným debutem koncem tohoto roku.