Francouzská skupina si uvědomuje, že velký rozmach elektromobility může přinášet i určitá rizika.
PSA a elektromobilita
PSA je na nástup elektromobility dobře připravená, i přesto však v celé skupině nové technologie příliš mnoho nadšení nevzbuzují. Helen Lees je v celé skupině zodpovědnou osobou za elektromobily a konektivitu. Sama přitom varuje, že elektrické automobily mohou být pro automobilový průmysl značnou hrozbou. Paradoxně je to kvůli tomu, co dnes vnímáme jako jejich velkou přednost.
„Elektromobily jsou výrazně jednodušší než vozy se spalovacími motory. V servisech bude potřeba méně náhradních dílů, vozy tam stráví méně času,“ říká Lees a upozorňuje tak na to, že s elektromobily výrazně klesne potřeba a náročnost poprodejních služeb. Zjednodušeně tak můžeme říci, že nebude potřeba takové množství mechaniků, protože pro ně zkrátka nebude práce.
„Dlouhodobě naše elektromobily vyžadují podstatně méně času v servisech. Když srovnáme elektromobil s konvenčním vozem, jsme na třetinových nákladech za servis,“ vysvětluje Lees, a poukazuje na výhody, které se vážou k elektromobilům, jejichž pořizovací cena je stále vyšší než cena klasických vozů.
Skupina PSA dnes vlastní značky jako Peugeot, Citroën, DS a Opel se kromě standardních modelů snaží prosadit i mezi službami sdílené mobility. V Paříži momentálně jezdí 550 vozidel v rámci služby Free2Move, která funguje na bázi sdílení prostřednictvím aplikace v chytrém telefonu. Skupina má v úmyslu své služby postupně rozšiřovat. Již dnes nabízí pronájem elektromobilu za stejnou cenu jako klasického dieselu.