Legenda evropských automobilových okruhů Hans-Joachim „Strietzel“ Stuck přesedne do vozu ŠKODA Yeti. Pro soukromé účely bude používat české SUV s naftovým čtyřválcem 2,0 TDI/103 kW a pohonem všech kol. Stuck, který si během své dlouhé kariéry vysloužil me
Hans-Joachim Stuck
„Bez přehánění můžu říct, že jsem velkým fanouškem značky ŠKODA,“ říká Hans-Joachim Stuck. „Líbí se mi, jak dokáže zkombinovat technický pokrok, hodně místa a cenovou dostupnost.“ Právě toto byly argumenty, které přesvědčily skoro dvoumetrového rodáka z bavorského Garmisch-Partenkirchenu pro české SUV: „Ve voze Yeti mám dost místa nejenom já se svou výškou, ale také můj pes. Navíc mě baví, jak dobře Yeti jede na silnici i mimo asfalt – což je u nás v Alpách neocenitelná vlastnost.”
Stuckova ŠKODA Yeti je osazena čtyřválcem 2,0 TDI o výkonu 103 kW, šestistupňovou manuální převodovkou a inteligentním pohonem všech kol s mezinápravovou spojkou Haldex. Vůz je v bílé pastelové barvě s černou střechou. Nad rámec výbavy Elegance disponuje Yeti pouze několika užitečnými drobnostmi jako je například automatické rozsvěcení světel „Light Assistant“, které přijde vhod v alpských tunelech.
ŠKODA Yeti
Kompaktní SUV značky ŠKODA si neoblíbil pouze Hans-Joachim Stuck. Od roku 2009 se Yeti stal volbou více než 265 000 řidičů na celém světě, z toho 87.400 jich přibylo v roce 2012 (meziroční nárůst 24,3 %). Za první pololetí 2013 si své zákazníky našlo 41 800 vozů Yeti. V Evropě patří Yeti s přibližně pěti procenty podílu na trhu do TOP 10 SUV své třídy; na domácím českém trhu je pak jedničkou v kategorii terénních aut a SUV. K tomu se přidává spousta ocenění od odborné i laické veřejnosti. Za všechna lze zmínit vítězství v anketě časopisu Auto Express. V průzkumu zákaznické spokojenosti, kterého se v roce 2013 účastnilo přibližně 46 000 čtenářů z Velké Británie, se na prvním místě umístil právě Yeti.
Král Hockenheimu
Hans-Joachim Stuck patří mezi největší legendy evropského automobilového sportu. Zatímco jeho otec, slavný „Král kopců“ Hans Stuck, se stal ikonou závodů do vrchu, „Stritzel“ propadl okruhům. V pouhých 19 letech vyhrál na Nürburgringu svou první čtyřiadvacetihodinovku. Během své dlouhé kariéry sklízel úspěchy nejen v mistrovstvích cestovních vozů, ale také ve Formuli 1 a 2. Svou závodnickou dráhu korunoval dvěma vítězstvími v Le Mans a titulem Mistra světa sportovních vozů. Ačkoliv si za 43 let na závodních tratích vysloužil jména jako „Král Hockenheimu“ („König von Hockenheim“) nebo „Mistr deště“ („Regenmeister“), věrný zůstal přezdívce „Strietzel“, které dostal při svém narození v roce 1951.
ŠKODA Motorsport
Když v roce 2011 ukončil „Stritzel“ Stuck aktivní závodní kariéru, již třetím rokem zastával funkci ambasadora sportovních aktivit koncernu Volkswagen. Z titulu této pozice získal silné profesní vazby na českou automobilku i Michala Hrabánka, který vede tým ŠKODA Motorsport. „V roce 2008 jsem pomáhal pilovat prototypy Fabia Super 2000 a od té doby sleduji jejich úspěchy – nejdřív v IRC a pak ve ERC,“ vysvětluje Stuck. V květnu 2013 si pak Stuck nenechal ujít možnost svézt se třetí generací modelu Octavia Combi 4×4. V důvěrně známém prostředí kolem rakouského Kitzbühelu se zúčastnil mezinárodní novinářské prezentace. Své jízdní dojmy z novinky značky ŠKODA tehdy shrnul dvěma slovy: „Jednoduše geniální!“