Nejmenší BMW čekají velké proměny. Ztratí totiž část ze svého dosavadního charakteru. Automobil nebude zadokolkou a i tvary vozu se promění.
Třetí generace zcela jinak
Druhá generace řady 1 je BMW nabízena od roku 2011 a to znamená, že pomalu nastává čas na mezigenerační výměnu. Nový kompaktní automobil již značka pečlivě testuje a to i na dálnicích kolem Mnichova, kde značka sídlí. Prototyp byl nyní potkán ve společnosti nové řady 3. Díky tomu si můžete prohlédnout exklusivní špionážní fotografie.
Jedničkové BMW čekají velké změny. Z charakterní zadokolky se po vzoru konkurence stane předokolka, stejně jako MPV řady 2 či SUV X1 bude totiž postavena na platformě UKL1 s pohonem předních kol. To pomůže zlevnit výrobu a také nafouknout vnitřní prostor vozu. Navíc z nedávného průzkumu vyplynulo, že vlastníci jedničkové řady vlastně ani pořádně nevědí, jaký náhon vlastně mají. Osmdesát procent dotázaných si myslelo, že jde o předokolku a tak má BMW poměrně dost volné ruce pro takovouto změnu.
Obyčejný hatchback
Spolu se změněným pohonem bude změněna také podoba vozu. V nové generaci to už bude zcela obyčejný hatchback, který se bude svými tvary velice podobat modernizovanému 2 Activ Toureru.
Automobil, který je interně označen jako F40 bude mít pětidvéřovou i třídveřovou karoserii. Design by v podstatě mohl navázat na řadu 1 sedan určenou primárně pro čínský trh, kde je platforma UKL1 již využívána.
S čím se však budeme muset rozloučit je vrcholná šestiválcová varianta M140i, kterou nahradí nabušený čtyřválec M135i. Šestiválec tak do budoucna zůstane vyhrazen pouze dvojkovému kupé a kabrioletu, které si zachovají i koncepci pohonu zadních kol. Třetí generace BMW řady 1 je chystaná pro rok 2019 a to znamená, že si na její plné odhalení budeme muset ještě chvilku počkat.