Renault má za sebou digitální konferenci, na které byly nastíněny plány na další období. A ty nejsou vůbec skromné. Hlavní slovo měl CEO automobilky Luca de Meo, který společně se svým týmem nastínil budoucí kroky tzv. Renaulation, tedy revoluce spáchané automobilkou Renault.
Řada novinek
Cílem automobilky je stát se lídrem na poli přechodu na nový typ pohonů a zároveň být jedním z vůbec nejvíce zelených značek v Evropě. Do roku 2030 by dokonce chtěl prodávat 9 z 10 vozidel s elektrickým pohonem. Kolik z nich bude čistě elektrických však Luca de Meo neprozradil. Do roku 2024 ovšem plánuje představit 24 nových vozidel například Renautelm. Dacií a Ladou, což by mělo být 11 čistě elektrických modelů.
Na dotaz, kdy přesně by chtěl Renault ukončit výrobu spalovacích motorů, ovšem nepřišla jednoznační odpověď. Podle Mea toto rozhodnutí záleží na celé řadě proměnných, od restrikcí v rámci Euro 7, až po postupný společenský vývoj, riziko pokut za nesplnění emisních limitů, až po podmínky v jednotlivých koutech světa. V Evropě však toto téma připadá v úvahu nejdříve v roce 2035. Meo ovšem upozornil na to, že Renault je připraven přejít na čistě elektrickou výrobu, případně vše kombinovat.
Nejočekávanějším z nových elektromobilů značky Renault je produkční verze konceptu Mégane eVison, která by se měla představit v příštím roce. Luca de Meo sice nezmínil konkrétní datum, hovořil ovšem o polovině příštího roku. Podle jeho slov ovšem automobil vypadá skvěle a také skvěle jezdí.
Mimo nových elektromobilů však Renault chystá také oživování legend. Mimo znovuzrozeného Renaultu R5 bychom se totiž měly dočkat ještě dalších novinek inspirovaných slavnou historií značky. Nemělo by se však jednat je o hledění vzad a kopírování. S každým oživeným retromodelem by měla přijít inovace, nebo alespoň oživení původní myšlenky či koncepce.