Každé terénní vozidlo, které si váží sebe sama, přichází s působivou schopností brodit se vodou, což ukázal generální ředitel Rivian RJ Scaringe v nedávném videu zveřejněném na Twitteru. Ukazuje Rivian R1T brodící se vodou téměř až na vrchol kapoty. Web Rivian uvádí hloubku brodění více než tři stopy, ale jak se říká, vidět znamená věřit.
Skvělá reklama pro terénní elektromobil
Startup EV rovněž uvádí nájezdový úhel 34 stupňů, úhel odletu 29,3 stupně, úhel vypínače 25,7 stupně a maximální ohromnou světlou výšku 14,9 palce pro elektrický pickup R1T, jeho první sériové vozidlo pro maloobchodní prodej.
Rivian plánuje uvedení SUV R1S na trh krátce po R1T. Na základě stejné skateboardové platformy jako pickup, R1S dostane stejnou citovanou brodivost a světlou výšku, plus sezení pro sedm lidí. Mezi další specifikace relevantní pro off-road patří nájezdový úhel 34,3 stupně, úhel odletu 33,7 stupně a úhel rozbíječe 28,9 stupně.
Obě vozidla byla představena v koncepční podobě na autosalonu v Los Angeles v roce 2018 a koncem loňského roku začala přijímat předobjednávky. Společnost od roku 2019 získala 10,5 miliardy dolarů a jako investory počítá Ford a Amazon. Také s těmito společnostmi uzavírá smlouvy o vývoji vozidel, včetně dodávek elektrických dodávek pro Amazon. Zdá se, že plánuje počáteční veřejnou nabídku (IPO).
Přesto kromě hrstky těchto amazonských dodávek Rivian dosud nedodal zákazníkům žádná vozidla. Dodávky R1T a R1S měly původně začít koncem roku 2020, ale pandemie koronaviru to posunula zpět do léta 2021. Rivian poté potvrdil další zpoždění, přičemž první dodávky R1T posunul do září 2021, přičemž první dodávky R1S měly začít brzy poté.