Track-focus Huracan poskytuje obrovský výkon s působivým dynamickým zabezpečením. Mnoho Lamborghini prokázalo své schopnosti na trati. Ve skutečnosti, jak Huracán Performante a Aventador SVJ jsou předchozí držitelé kolo rekordu Nürburgring Nordschleife pro tovární automobil. Ale Huracán STO představuje nový směr pro tvůrce superauta. Zaměřuje se na stejnou část trhu jako McLaren 765LT a Mercedes-AMG GT Black Series.
STO je zkratka pro Super Trofeo Omolagata, protože značná část jeho rychlejší technologie pochází z vozu použitého v závodní sérii Super Trofeo one-make. STO není na okruhu tak rychlý jako jeho uhlazená sestra, ale naše první jízda po trati Vallelunga poblíž Říma dokázala, že je na trati téměř jistě zábavnější.
Motor STO je na tom pravděpodobně nejméně změněný. Toto je 5,2litrový motor V10 Lamborghini s atmosférickým sáním, který dosahuje stejného špičkového výkonu 631 koní, jako tomu bylo u modelu Huracán Performante-což je zjevně určitým způsobem způsob, jakým jsou přeplňováni jeho soupeři.
Nemůže se jim rovnat ani točivým momentem, přičemž vrchol 416 liber ft dosahuje vysokých 6500 ot./min. Ale točí se na zvučných 8500 ot./min a dodává nutkání zadní nápravě prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové automatické převodovky.
Podle STO Lamborghini aurizio Reggiani ušetřil STO spíše pohon zadních kol než pohon všech čtyř kol. Dokonce i čelní sklo je tenčí. Navzdory 8 kg přídavné hmotnosti aktivního systému zadního řízení je výsledná suchá hmotnost 1339 kg, o 43 kg nižší než u modelu Huracán Performante.
Aerodynamické změny jsou oblastí, kde STO nejvíce vděčí Super Trofeo, ztrácí adaptivní systémy běžných Huracánů a získává rozsáhlé dvouprvkové zadní křídlo se třemi ručně nastavitelnými polohami. Nejagresivnější z nich ve spojení s obrovským předním rozdělovačem generuje 420 kg přítlaku při 280 km/h (ostatní činí 363 kg a 324 kg).
STO jezdí na nových pneumatikách Bridgestone Potenza, které nabízejí výběr mezi Cup a Race spec, přičemž ta druhá se blíží silničně legálním úpravám. Najdeme zde uhlíkové keramické brzdy Brembo CCM-R třídy Motorsport, podobné těm, které jsou namontovány na McLaren Senna.
Při nízkých rychlostech je hotový STO podstatně tišší než prototypová verze, pravděpodobně aby splňoval předpisy o hlučnosti za jízdy. Ale výběr jízdního režimu Trofeo zamýšleného pro dráhu a rychlosti 4500 ot./min způsobí otevření akustických klapek ve výfuku, čímž se soundtrack stane naprosto divokým. Je to hlasité, i když máte helmu a začíná být elektrizující směrem k vrcholu otáček, což je rychlost, s jakou se mohutný motor V10 při zařazování převádí, což znamená, že řidiči toho zažijí spoustu.
Řízení STO je smrtelně přesné, ale stejně jako u menších Huracánů je stále lehčí než norma superauta. Silný sesílací efekt umožňuje snadno sledovat, kam směřují přední kola, i když auto začne klouzat. Přesto se STO necítí elegantní, když porušíte jeho vysoké limity. Přilnavost vpředu je obrovská a lineární reakce motoru a benigní dodávka točivého momentu usnadňují napájení zadního konce na okraji odtržení v delších zatáčkách. Pro ty, kteří hledají nejrychlejší a nejzajímavější Huracán a jsou ochotni za něj zaplatit, je to určitě ono.