Již za necelé dva měsíce odstartuje další ročník Rallye Monte Carlo pro historická vozidla. Tentokrát zasáhne do snah o co nejlepší umístění a hlavně o nezapomenutelné zážitky, také posádka teamu ČK motorsport ve složení Karel Mach – Jan Bláha se Škodou 1
Soutěž se jede už po čtrnácté jako oslava snad nejproslulejší automobilové soutěže světa. Rallye Monte Carlo historique se jezdí tak, jak tomu bylo před mnoha a mnoha lety, tedy včetně neodmyslitelné hvězdicové jízdy.
Jihočeši pojedou ve slavném zbarvení stotřicítky z roku 1977 / konkrétně dle vozu posádky Zapadlo – Motal , st. č. 44 / , kdy značka získala v Monaku svůj největší úspěch. Z možností startu do hvězdicové jízdy zvolili marocký Marrákeš, na výběr byly ještě Glasgow nebo Varšava, nejstarším a nejslabším vozidlům povolil pořadatel ještě možnost vyjet z Barcelony nebo Remeše.
Pořadatel soutěže pořádané pod záštitou monackého prince Alberta vydal seznam vozidel, která se mohou zúčastnit. Jsou to taková, která v Monte Carlu startovala mezi lety 1955 a 1980. Ze škodovek se povolení týká typů 440 (Spartak), Octavia, 1000-1100 MB a 130 RS. Jiné automobily české provenience startovat nemohou. Posádky budou rozděleny do kategorií podle roku výroby (do 1961, 1965, 1971 a 1979), v nich pak do tří objemových divizí do 1300 cm3, 2000 cm3, a nad 2000 cm3.
Celý podnik se uskuteční v době od 26. ledna do 2. února, sem se vejde jak hvězdicová jízda, tak i samotná soutěž. Ta sice zavede účastníky na všechna slavná místa, ale nebude se závodit jako na klasických vložkách na čas, systém soutěže připomíná naše jízdy pravidelnosti. Proto se nepojede na uzavřených tratích, ale otevřených silnicích, byť ve velmi svižném tempu.
Tratě celé soutěže vedou po nejslavnějších úsecích historie, včetně nočního přejezdu nejslavnějšího diváckého místa na světě – průsmyku Col de Turini. Na start v Marrákeši se naposledy postavily soutěžní vozy v roce 1971, kdy odsud odstartoval celý team Renault s osmi vozy A 110 Alpine.
Z Marrákeše do Monte Carla musí česká posádka ujet od středy deseti hodin do soboty 2660 km. V neděli startuje vlastní soutěž, takže na konci přibude na tachometru stotřicítky, která má na kontě vítězství ve třídě na nedávné Rally Legend v San Marinu, téměř 4110 km.
S výjimkou měření časů připomíná styl soutěže skutečně zlatou éru rallye, včetně itinerářů až na poslední chvíli, nutnost orientace v mapách a podobně. Moderní doba ovšem zavála i do soutěže historiků přístroje GPS, pomocí kterých budou pořadatelé sledovat polohu soutěžících vozidel.
Krumlovská stotřicítka je teď ve stádiu příprav, po dobrodružství v San Marinu, kde vůz pilotoval Jiří Trojan, potřebuje přeci jen důkladnou revizi. Celý tým současně také už připravuje další ročník rallye Český Krumlov, takže práce má víc než dost.
Celý team bude sbírat a dokumentovat informace a zážitky o celé Rallye Monte Carlo historique tak, aby se s Vámi o ně mohl podělit.