› Škoda byla první značkou koncernu Volkswagen působící v Indii, která v lednu 2000 položila základní kámen svého prvního závodu ve městě Čhátrapati Sambhadžinagar.
› Od roku 2018 stojí Škoda Auto v čele všech koncernových aktivit v regionu.
› Současná modelová řada zahrnuje tři moderní vozy vyvinuté v Indii pro Indii, včetně nedávno představeného kompaktního SUV Kylaq.
› Strategicky důležitý model Škoda Kylaq přispěje k dosažení ročního prodejního cíle značky, který v Indii do roku 2026 činí 100 000 vozů.
› Škoda plánuje do roku 2030 dosáhnout CO2-neutrality všech svých závodů v Indii a aktivně se podílí na rozvoji infrastruktury v regionech v okolí indických závodů.
Škoda Kylaq
Škoda Auto vstoupila na velmi dynamický indický trh před 25 lety: V lednu 2000 položila česká automobilka základní kámen svého závodu v Čhátrapati Sambhajinagaru (do roku 2022 dříve Aurangábád) a jako první značka koncernu Volkswagen se prosadila na místním trhu. Prvním modelem montovaným na místě se stala Škoda Octavia. K dnešnímu dni se Indie stala klíčovým trhem v rámci internacionalizačních plánů společnosti Škoda, který jí pomáhá efektivně využívat stávající prodejní potenciál například v zemích ASEAN, na Blízkém východě, v Austrálii nebo na Novém Zélandu. Škoda Auto jménem koncernu Volkswagen od roku 2018 společně zastřešuje veškeré aktivity v tomto regionu. V současné době značka v Indii vyvinula a lokálně pro Indii vyrábí tři modely založené na lokalizované platformě MQB A0-IN: Kushaq, Slavia a nejnověji kompaktní SUV Kylaq, které rozšiřuje modelovou řadu o populární segment vozů s délkou pod 4 metry.
Modely zaujaly zákazníky i odborníky
Prvním modelem Škoda představeným indickým zákazníkům byla první generace moderní Octavie, montovaná z dovezených dílů v pronajatých prostorách souběžně s výstavbou závodu v Čhatrapati Sambhajinagaru. Postupem času přitahovaly pozornost indických zákazníků i další modely Škoda, například Fabia, Rapid a později Superb a Kodiaq.
Rozhodující krok pro značku Škoda v Indii přišel v roce 2018, kdy ji koncern Volkswagen pověřil společným vedením všech koncernových aktivit na trhu. V rámci toho dostala Škoda za úkol vyvinout platformu MQB-A0-IN, určenou výhradně pro indický trh. Prvním vozem postaveným na této platformě byl model Kushaq, který se začal vyrábět v roce 2021 v Pune. Jen o rok později byl na trh uveden sedan Slavia, jehož vývoj a výroba probíhaly rovněž v Pune. Nejnovějším přírůstkem do portfolia značky Škoda pro indický trh je SUV Kylaq, první model značky Škoda v populárním segmentu vozů s délkou pod 4 metry, který tvoří téměř 50 % prodejů automobilů na indickém trhu. Nový model získal 10 000 objednávek během pouhých deseti dnů od svého uvedení na trh a přispěje k ročnímu cíli značky prodat v Indii 100 000 vozů do roku 2026.
Kvalita a pověst vozů Škoda v Indii se odráží nejen ve velkém zájmu zákazníků, ale také v řadě prestižních ocenění. Například model Škoda Slavia byl v roce 2022 vyhlášen indickým Sedanem roku a v soutěži Acko Drive Awards získal titul Auto roku 2023.
Investice a podpora zaměstnanosti
Indický trh se mezitím vyvinul v jeden ze strategických klíčových trhů pro společnost Škoda a strategický uzel pro širší region ASEAN, Blízký východ, Austrálii a Nový Zéland. Kromě montážních linek v Čhátrapati Sambhajinagaru a výrobního závodu v Púně zde Škoda zřídila Technologické centrum. Kromě toho Škoda v říjnu 2023 otevřela moderní logistický areál pro vývoz komponentů například do Vietnamu, na který společnost vstoupila v roce 2023.
Dosáhnout neutrality CO2 emisí ve všech svých závodech v Indii do roku 2030.
Udržitelná výroba je pro Škodu hlavní prioritou, a to i v jejích indických závodech: Závod v Chhatrapati Sambhajinagar funguje výhradně na zelenou energii, zatímco závod Chakan v Pune je stále na cestě k dosažení CO2neutrality do roku 2030. Kromě toho tento 500hektarový areál závodu poskytuje životní prostředí pro více než 300 druhů rostlin, stromů a zvířat. Kromě toho společnost aktivně zapojuje místní dodavatele v Indii a hraje aktivní roli v rozvoji infrastruktury, podpoře vzdělávání a sociálních iniciativ. V závodě v Pune Škoda rozšířila svůj fotovoltaický systém, který je nyní schopen vyrobit až 26,6 GWh elektrické energie ročně, což pokrývá až 30 % spotřeby elektrické energie v závodě.