Nejvýznamnější čínský autosalon letošního roku bude svědkem slavnostního uvedení omlazeného modelu Octavia MingRui na čínský trh. Octavia MingRui je prvním modelem z portfolia vozů Škoda, vyráběným v závodě Shanghai Volkswagen v Šanghaji. Stejně jako ve s
Na místních úspěších se podílí cca 70 %, ve své třídě má tržní podíl více než 2%. Vozy Octavia MingRui jsou v Číně nabízeny od června 2007 a v minulém roce si našly více než 85.000 zákazníků. Z linky výrobního závodu Shanghai Volkswagen sjíždí od roku 2008 model Fabia JingRui a od roku 2009 vlajková loď značky Škoda, model Superb HaoRui.
Vozy Škoda vyráběné v Číně jsou přizpůsobeny požadavkům místních zákazníků, kteří hledají bezpečný, moderní a dobře vybavený vůz. Škoda je oslovuje nadčasovým designem a evropskou kvalitou. Na rozdíl od evropských modelů se o pohon všech modelů starají výlučně benzinové motory 1,4 TSI/96 kW (5M/7DSG), 1,6 MPI/77 kW (5M/6A), 1,8 TSI/118 kW (7DSG) a 2,0 MPI/88 kW (5M/6A). Šestistupňová automatická převodovka je s funkcí Tiptronic. Vnější design oživuje velkorysejší použití chromu, základní výbava všech modelů obsahuje např. klimatizaci a kola z lehké slitiny. Místní zákazníci tak mají možnost výběru z palety vozů upravených přesně podle jejich zvyklostí a vkusu.
Na stánku Škoda Auto se nově představí omlazené deriváty modelu Octavia – vozy Octavia RS s dvoulitrovým turbomotorem s dvojitým přeplňováním a automatickou převodovkou typu DSG a úsporný model Octavia MingRui v provedení GreenLine s motorem 1,4 TSI rovněž s převodovkou DSG.
Předseda představenstva Škoda Auto, Reinhard Jung v této souvislosti uvedl: „Představení omlazeného modelu Octavia MingRui je dalším důležitým krokem v expanzi na perspektivním čínském trhu a zároveň součástí strategie růstu, která každý rok počítá s uvedením jednoho nového klíčového modelu. Loňský rok byl pro nás opět rekordní – prostřednictvím dnes již 245 obchodníků a servisních partnerů jsme dodali zákazníkům na čínském trhu celkem 122.556 vozů, což znamená nárůst o 106,6%. Za první tři měsíce letošního roku více než 42.700 vozů Škoda. Čína tak pro Škoda Auto neustále nabývá na významu, protože i v této nelehké době patří k trhům s nejvyšším potenciálem růstu“, uzavírá Jung.
Podle aktuálních odhadů se Čína v roce 2010 stane největším světovým automobilovým trhem s počtem přesahujícím 10 milionů prodaných automobilů. Stejný význam, tedy trh číslo 1, bude mít i pro značku Škoda. Dosavadní křivka nárůstu prodejů, společně s příchodem nových modelů, naznačuje, že v letošním roce by mělo dojít k dalšímu významnému meziročnímu nárůstu.
SkodaAuto Media Site